תעודת האחריות של הקומקום לא היתה תקינה – החברה תפצה

חברת שריג אלקטרוניק תפצה לקוח ב-5,000 שקלים לאחר שהתברר כי תעודת האחריות שקיבל על הקומקום שרכש לא תאמה את חוק הגנת הצרכן
דנה לווינסקי |

שופטת בית משפט לתביעות קטנות בירושלים, אביגיל ון קרפלד, חייבה את חברת שריג אלקטריק ב-5,000 שקלים פיצוי ללקוח שקנה ממנה קומקום חשמלי ותעודת האחריות שהחברה סיפקה לו, אינה בהתאם לחוק הגנת צרכן ותקנות הגנת הצרכן.

"בית המשפט שמח לשמוע שבעקבות התביעה דנן פעלה הנתבעת לתקן את תעודת האחריות. גם דבר זה מבסס את התביעה שתעודת האחריות שנמסרה לתובע לא הייתה כחוק. תחת התנצלות על הפרת החוק בחרה הנתבעת להטיל דופי בתובע וחבל. אין חובה להוכיח נזק או צורך לתקן ודי שהתובע מוכיח שלא נמסרה תעודת אחריות כנדרש", לשון ההחלטה.

התובע קנה קומקום חשמלי וגילה כי תעודת האחריות לא תואמת להוראות החוק והתקנות, בין היתר, בכך שלא צוין בתוך כמה זמן נדרשת הנתבעת לתקן את אותו קומקום.

התובע שלח פניה וציין שתעודת האחריות אינה כמתחייב והחברה במקום לתקן את תעודת האחריות שלחה לתובע את אותה תעודת האחריות תוך הוספת פרטי הרכישה בכתב יד והוא החליט להגיש תביעה נגד החברה.

"אין חובה להוכיח נזק"

חברת שריג טענה כי התובע לא פנה בהוגנות וניסה להכשיל את החברה.

השופטת ון קרפלד דחתה את הטענות הללו וציינה בהחלטתה כי ראוי היה שטענות אלה לא היו מועלות.

"התובע", כתבה השופטת בהחלטתה, "שלח פניה וציין שתעודת האחריות אינה כמתחייב. אין התובע צריף לפרט בפניה הנתבעת מה הפגמים בתעודת האחריות שלה. אחריות הנתבעת להנפיק תעודות אחריות כנדרש. הייתה לנתבעת הזדמנות מלאה לתקן את הנדרש, אך תחת זאת שלחה לתובע את אותה תעודת האחריות תוך הוספת פרטי הרכישה בכתב יד. פניית הציבור של התובע 'פוספסה' על ידי הנתבעת והתובע נאלץ לעתור לביהמ"ש. כאמור, ניתנה לנתבעת הזדמנות מלאה לתקן את הדרוש תיקון אך עד היום לא קיבל הנתבע תעודת אחריות מתוקנת".

השופטת ון קרפלד הוסיפה: "בית המשפט שמח לשמוע שבעקבות התביעה דנן פעלה הנתבעת לתקן את תעודת האחריות. גם דבר זה מבסס את התביעה שתעודת האחריות שנמסרה לתובע לא הייתה כחוק. תחת התנצלות על הפרת החוק בחרה הנתבעת להטיל דופי בתובע וחבל. אין חובה להוכיח נזק או צורך לתקן ודי שהתובע מוכיח שלא נמסרה תעודת אחריות כנדרש".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אביגיל ון-קרפלד


קורוליה חגאג – משרד עורכי דין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות