שופטת בית משפט לתביעות קטנות בירושלים, אביגיל ון קרפלד, חייבה את חברת שריג אלקטריק ב-5,000 שקלים פיצוי ללקוח שקנה ממנה קומקום חשמלי ותעודת האחריות שהחברה סיפקה לו, אינה בהתאם לחוק הגנת צרכן ותקנות הגנת הצרכן.
"בית המשפט שמח לשמוע שבעקבות התביעה דנן פעלה הנתבעת לתקן את תעודת האחריות. גם דבר זה מבסס את התביעה שתעודת האחריות שנמסרה לתובע לא הייתה כחוק. תחת התנצלות על הפרת החוק בחרה הנתבעת להטיל דופי בתובע וחבל. אין חובה להוכיח נזק או צורך לתקן ודי שהתובע מוכיח שלא נמסרה תעודת אחריות כנדרש", לשון ההחלטה.
התובע קנה קומקום חשמלי וגילה כי תעודת האחריות לא תואמת להוראות החוק והתקנות, בין היתר, בכך שלא צוין בתוך כמה זמן נדרשת הנתבעת לתקן את אותו קומקום.
התובע שלח פניה וציין שתעודת האחריות אינה כמתחייב והחברה במקום לתקן את תעודת האחריות שלחה לתובע את אותה תעודת האחריות תוך הוספת פרטי הרכישה בכתב יד והוא החליט להגיש תביעה נגד החברה.
"אין חובה להוכיח נזק"
חברת שריג טענה כי התובע לא פנה בהוגנות וניסה להכשיל את החברה.
השופטת ון קרפלד דחתה את הטענות הללו וציינה בהחלטתה כי ראוי היה שטענות אלה לא היו מועלות.
"התובע", כתבה השופטת בהחלטתה, "שלח פניה וציין שתעודת האחריות אינה כמתחייב. אין התובע צריף לפרט בפניה הנתבעת מה הפגמים בתעודת האחריות שלה. אחריות הנתבעת להנפיק תעודות אחריות כנדרש. הייתה לנתבעת הזדמנות מלאה לתקן את הנדרש, אך תחת זאת שלחה לתובע את אותה תעודת האחריות תוך הוספת פרטי הרכישה בכתב יד. פניית הציבור של התובע 'פוספסה' על ידי הנתבעת והתובע נאלץ לעתור לביהמ"ש. כאמור, ניתנה לנתבעת הזדמנות מלאה לתקן את הדרוש תיקון אך עד היום לא קיבל הנתבע תעודת אחריות מתוקנת".
השופטת ון קרפלד הוסיפה: "בית המשפט שמח לשמוע שבעקבות התביעה דנן פעלה הנתבעת לתקן את תעודת האחריות. גם דבר זה מבסס את התביעה שתעודת האחריות שנמסרה לתובע לא הייתה כחוק. תחת התנצלות על הפרת החוק בחרה הנתבעת להטיל דופי בתובע וחבל. אין חובה להוכיח נזק או צורך לתקן ודי שהתובע מוכיח שלא נמסרה תעודת אחריות כנדרש".
לצפייה ודירוג כבוד השופטת אביגיל ון-קרפלד