10 שנות מאסר לפאינה קירשנבאום

סגנית שר הפנים לשעבר הורשעה במסגרת פרשת "ישראל ביתנו" בעבירות שוחד, הלבנת הון ומרמה ותשלם גם קנס של 900 אלף שקלים. השופט: "מצב בו השלטון משרת את עצמו מוביל להרס השירות הציבורי"
פאינה קירשנבאום בבית המשפט, במתן גזר הדין. צילום: פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, ירון לוי, גזר היום (יום ד') 10 שנות מאסר וקנס בסך 900 אלף שקלים על פאינה קירשנבאום שהורשעה בעבירות שוחד הלבנת הון ומרמה ועל רמי כהן שנתיים וחצי שנות מאסר ו180 אלף שקלים. ״מעשי השחיתות של הנאשמת משקפים פגיעה ברף הגבוה ביותר בערכים מוגנים, בסיסיים ומוסכמים באופן רחב בחברה הישראלית", כתב השופט לוי בגזר הדין, "לא ניתן להפריז בחומרת התנהגות הנאשמת הממחישה את אחד המאפיינים המקוממים והמסוכנים של שחיתות שלטונית, מצב בו השלטון משרת את עצמו, או קבוצה קטנה של מקורבים ומקבל החלטות משיקולים זרים. בטווח הארוך, נזקיה של התנהגות כזו הם הרס השירות הציבורי, שחיקת כיבוד שלטון החוק ופגיעה קשה בסולידריות החברתית״.

ניצלה את שליטתה בכספים הקואליציוניים

פאינה קירשנבאום סגנית שר הפנים, חברת הכנסת ומזכ"לית מפלגת ישראל ביתנו לשעבר, ומי שהייתה אמונה על חלוקת הכספים הקואליציוניים של המפלגה משך כשש שנים – נתנה את הדין בגין חלקה בפרשיית שחיתות וסיאוב שלטונית חמורה ורחבת היקף, שיצרה גלי נזק היקפי משמעותיים.

בין היתר: חתירה תחת כללי השוויון בחלוקת תקציבי ציבור, באופן שהוביל להעמקת חוסר האמון הציבורי בנבחרי הציבור; פגיעה אנושה בשורת עמותות ועסקים מהם לקחה שוחד, סיבוך אזרחים שומרי חוק בעבירות פליליות; ופגיעה בתדמית מפלגת ישראל ביתנו. במעשיה הזיקה הנאשמת אף לעצמה – בצע הכסף והשררה הובילוה לסטייה עמוקה מדרך הישר, באופן שזכויותיה הרבות כמשרתת ציבור שתרמה לחברה הישראלית מחווירות לנוכח הרקב המוסרי המשתקף משליחת ידה אל הקופה הציבורית, שניתנה לידיה למשמרת

השופט ירון לוי במתן גזר הדין בפרשת ישראל ביתנו, היום. צילום: פלאש 90

צל כבד על עבר מפואר

רמי כהן – ממקימי ישראל ביתנו, וחברה הטוב של הנאשמת, ובמועד פתיחת החקירה מנכייל משרד החקלאות; אלוף משנה במילואים ששירת בין היתר כקצרך אג'ים בסיירת מטכ"ל כמפקד יחידת 669", ראש ענף ארגון בחיל האוויר, מפקד טייסת מבצעית ומפקד כנף להרך 'הנאשם")- נותן את הדרך בגין מעורבותו בשורת עבירות, שליבתך מערכת יחסי תן וקח שקיים עם הנאשמת, וניצול קשריו והשפעתו במפלגה, להפקת טובות הנאה אישיות. הנאשם חלקו – חבר לנאשמת בנטילה מהקופה הציבורית. אף הנאשם פעל באופן מושחת ומסואב, ובמר ידרך הטיל צל כבד על מורשתו המפוארת כמפקד מוערך, כאדם וכמנהל עתיר זכויות.

השופט לוי כתב בגזר הדין: "קשה וכואבת היא מלאכת גזירת הדין. קשה היא שבעתיים כשבפני בית המשפט ניצבים אנשי ציבור בעלי עבר מפואר של שירות מסור לטובת הציבור הנאלצים לשלם מחיר כבד בגין מעשיהם, שישליך אף על בני משפחתם. ואולם, לא ניתן להתעלם מבחירת הנאשמים לסטות מדרך הישר".

השופט: "שחיתות שלטונית מסוכנת"

״מעשי השחיתות של הנאשמת משקפים פגיעה ברף הגבוה ביותר בערכים מוגנים, בסיסיים ומוסכמים באופן רחב בחברה הישראלית, של יחס שוויוני ומניעת העדפת מקורבים על פני מי שאינם כאלה. לא ניתן להפריז בחומרת התנהגות הנאשמת הממחישה את אחד המאפיינים המקוממים והמסוכנים של שחיתות שלטונית, מצב בו השלטון משרת את עצמו, או קבוצה קטנה של מקורבים ומקבל החלטות משיקולים זרים. בטווח הארוך, נזקיה של התנהגות כזו הם הרס השירות הציבורי, שחיקת כיבוד שלטון החוק ופגיעה קשה בסולידריות החברתית״.

______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון לוי

______________________________________________________________

עו”ד דניאל קליין

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות