ייפוי כוח מתמשך – קחו את עתידכם בידיים

מהו ייפוי כוח מתמשך ואילו שלבים צריך לעבור כדי להכין מסמך כזה? עו"ד רן רוט עושה לכם סדר בכלי שיאפשר לכם לשלוט בחייכם גם כשכבר לא תוכלו לעשות זאת
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a8%d7%9f-%d7%a8%d7%95%d7%98 |
התמחות בייפוי כח מתמשך, עו"ד רן רוט

החיים יכולים להתהפך בשניות. לכן, כל עוד אנחנו יכולים לקחת החלטה שקולה עבור עצמינו, כדאי שנעשה זאת. מי שלא מכיר עדיין את המסמך שנקרא 'ייפוי כוח מתמשך', עכשיו זה הזמן להכיר.

ייפוי הכוח המתמשך נכנס לחיינו בשנת 2016. מדובר במסמך המאפשר לבגיר למנות לעצמו מיופה כוח שיוכל לקבל עבורו החלטות בעתיד ברגע שאותו אדם כבר לא יהיה כשיר לעשות זאת בעצמו.

מי יכול לערוך ייפוי כוח מתמשך?

כמעט כל אזרח במדינה זכאי לערוך ייפוי כוח מתמשך, בתנאי שהוא עבר את גיל 18 ומבין את משמעות המסמך.

כותב ייפוי הכוח המתמשך, המכונה "הממנה", יכול להיות כל אדם מעל גיל 18 שמבין את משמעות המסמך. המסמך הוא בעצם קובע ההוראות למיופה הכוח אותם ממנה כותב המסמך. במסמך ניתן למנות גם מספר מיופי כוח ולפי מסגרת אחריות של קבלת ההחלטות. כלומר, מיופה כוח שיעסוק בעייני הבריאות של הממנה, מיופה כוח שיעסוק בעיניים הפיננסיים של הממנה וכדומה.

דבר נוסף שבעל המסמך, הממנה, קובע הוא האם מיופיי הכוח יפעלו לבד או בנפרד, היקף הסמכויות של כל אחד מהם ומי יכריע במצב בו נוצרת מחלוקת בין המיופים. ניתן גם למנות מפקח שידאג שכל הממונים מבצעים את עבודתם נאמנה.

היכן מפקידים את ייפוי הכוח המתמשך?

את המסמך מפקידים אצל האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, והוא הגורם המוסמך שמנהל את המרשם והמאגר של ייפויי הכוח המתמשכים. רק דרכו ניתן להפעיל את ייפוי הכוח המתמשך.

מי רשאי לערוך ייפוי הכוח המתמשך?

רק עורך דין שעבר הכשרה מיוחדת והוסמך לכך שאין לו אינטרס ועניין אישי במסמך רשאי לערוך את ייפוי הכוח המתמשך.

התנאים לקיום המסמך הוא הבנת משמעותו, מטרותיו ותוצאותיו של המסמך, וכן לבדוק שהמסמך הוכן בהסכמה חופשית ומרצון, בלי שהופעל לחץ או השפעה בלתי הוגנת, ללא ניצול מצוקה או חולשה של כותב המסמך ומיופיו.

בנוסף, על עורך הדין שעורך את המסמך להסביר לממנה את כל האפשרויות העומדות בפניו כשהוא מכין מסמך מסוג זה, על האפשרות לביטול ייפוי הכוח המתמשך, את המשמעויות המשפטיות של המסמך, את החלופות הקיימות לו.

לכן, ברגע שאתם חושבים על האפשרות להכין מסמך מסוג ייפוי כוח מתמשך, חשוב שילווה אתכם עורך דין עם ניסיון בתחום החדש הזה שנכנס לתוקף במדינה שלנו.

משרדנו ישמח לייצג אתכם ולענות על כל שאלה בנידון. לאתר המשרד לחצו כאן.


עו"ד רן רוט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות