עונש קל: 3.5 שנות מאסר לדורס תמר לנגר בהרצליה

הפסיכולוג ד"ר אביגדור רימר, 77,הורשע כי פגע למוות בנהגת בעת שעמדה ליד מכוניתה על אי תנועה. מיד לאחר התאונה הוא נמלט מהמקום ורק לאחר מספר ימים נתפס
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב ציון קאפח גזר על ד"ר אביגדור רימר, בן 77, שלוש וחצי שנות מאסר, לאחר שהורשע בגרימת מותה ברשלנות והפקרתה של תמר לנגר ז"ל בתאונת דרכים בהרצליה ובשיבוש מהלכי חקירה. השופט קאפח שלל את רישיונו של רימר ל-12 שנה ופיצוי למשפחת הנפגעת בגובה 50 אלף שקלים. "ד״ר לפסיכולוגיה", כתב השופט בגזר הדין, "רב פעלים ומבוגר אשר הביא למותה של המנוחה אגב נהיגה רשלנית, נמלט מהמקום ועשה הכל כדי להקשות על זיהויו ואיתורו לרבות מסירת גרסה שאינה עולה בקנה אחד עם מה שאירע. זכותו לכפור במיוחס לו ואל לבית המשפט לזקוף זאת לחובתו. אינני יכול לחקור במופלא ממני ואין לי אלא מה שבפניי".

על פי כתב האישום, לפני כשנה וחצי נהגה תמר לנגר ז"ר במכוניתה ומסיבה לא ידועה עלתה על אי תנועה. נהג אחר נחלץ לעזרתה ובעודם משוחחים מחוץ למכוניתה הגיע הנאשם עם מכוניתו למקום ופגע במכוניתה שחלק ממנה בלט אל הכביש. המכונית נהדפה אל המנוחה אשר נפלה ארצה ונחבטה בראשה. לאחר התאונה ד"ר רימר הפקיר את המנוחה ונמלט מהמקום. לאחר מספר ימים תיקן הנאשם את נזקי התאונה במכוניתו במוסך ובכך עבר עבירה של שיבוש מהלכי משפט, לפי שביקש להקשות על איתורו ובכך הכשיל את החקירה הפלילית בעניינו.

"נהג אלמוני פגע בה"

הסנגור, לא חלק על נתוני המקום, הדרך והתאורה, אלא המחלוקת הייתה על זהות הנהג אשר הביא למותה של לנגר ונמלט מהמקום. טענתו הייתה שנהג אלמוני הוא שעשה כן ואילו הנאשם הגיע למקום פרק זמן לאחר מכן ופגע במכונית המנוחה שעה שהמנוחה כבר לא הייתה במקום.

השופט קאפח לא קיבל את טענת רימר ציין כי לא הייתה תאונה נוספת עד לפינוי מכונית המנוחה מהמקום, וכי הנאשם הוא שהיה במקום במועד ובשעה הנקובים בכתב האישום. עוד הוסיף השופט כי גרסתו של ד"ר רימר, לא היתה גרסת אמת לכל אורך המשפט לאחר שטען כי רכב אחר, פגע וגרם לתוצאה, וכל שעשה הנאשם הוא לפגוע ברכב חונה-נטוש.

השופט: "דיסוננס בין דמות הנאשם למעשה"

"זו הגרסה שאינה אמת, לצערי", כתב השופט קאפח, "אשר נמסרה ע״י הנאשם במשטרה, בה התמיד במהלך המשפט והיא אשר מנעה ממנו להתייחס לנסיבות התאונה 'הראשונה' ולנסיבות להפקרה. זה השטר וזה שוברו… קיים דיסוננס משמעותי בין דמות הנאשם, עיסוקו וגילו לבין אשר אירע".

עוד הוסיף: "ד״ר לפסיכולוגיה, רב פעלים ומבוגר אשר הביא למותה של המנוחה אגב נהיגה רשלנית, נמלט מהמקום ועשה הכל כדי להקשות על זיהויו ואיתורו לרבות מסירת גרסה שאינה עולה בקנה אחד עם מה שאירע. זכותו לכפור במיוחס לו ואל לבית המשפט לזקוף זאת לחובתו. אינני יכול לחקור במופלא ממני ואין לי אלא מה שבפניי".

 

האם יש לך סיכוי לבטל דו"ח מצלמה? 

[gravityform id="2" title="false" description="true" ajax="true"]
___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ציון קאפח

____________________________________________________________

עו”ד אביעד חייט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות