המהדורה היומית של אוביטר ל-5 ליולי 2021

4 גברים נעצרו בחשד להפצת תמונות עירום של מאות צעירות בטלגרם, מדוע תבע אדם ששהה בבידוד במלונית קורונה פיצוי ולמה ביקשה אישה מהדרום לשנות את גילה?
מערכת אוביטר |
מהדורת אוביטר

והנה כותרות מהדורת יום שני של אוביטר – ארבעה גברים נעצרו הבוקר בחשד להפצת תמונות וסרטוני עירום של מאות נשים ונערות ישראליות באפליקציית טלגרם, אדם ששהה בבידוד במלונית קורונה והתלונן על אפליה בזמני השחרור ותנאי השהייה, הזמין את אישתו למלונית ואז תבע את המלונית על תנאים ירודים, אישה שעלתה לישראל כתינוקת בשנות החמישים ביקשה לתקן את גילה המטושטש בתעודת הזהות, סורבה ותבעה, ופורסמו המלצות הדו"ח לבחינת חלופות מאסר במדינת ישראל.

הפיצו עירום ברשת

חוקרי היחידה המרכזית של תל אביב, עצרו הבוקר ארבעה גברים, בִּשנות העשרים לחייהם, אשר חשודים בהפצת תמונות וסרטוני עירום, של מאות נשים וְנערות ישראליות, חלקן ידועניות ודוגמניות, באמצעות אפליקציית הטלגרם. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של החשודים, בבית המשפט השלום בתל אביב.

"בואי מותק, נורא פה"

בית המשפט השלום בירושלים, דחה את תביעתו של אדם, אשר שהה בְּבידוד בִּמלונית קורונה, והתלונן על אפליה בזמני השחרור, ועל איכות מזון ירודה. התובע נשלח לְמלון
"פרימה פאלאס" בַּבּירה, קיבל בַּמקום שירותי לינה והסעדה, וטען שלאחר עשרה ימים ללא תסמינים, דרש להשתחרר לְאשפוז וסורב. בית המשפט קבע, כי על אף שהתובע טוען, כי התנאים במקום היו נוראיים, הוא פעל בנחרצות להביא גם את אשתו למלון, ולכן קשה לקבל את טענתו.

זה לא הגיל זה החוק

עכשיו לַמקרה המשונה הבא. יש נשים, שאוהבת להציג עצמן כצעירות יותר, אבל הגברת הזאת דווקא רצתה אחרת. בית המשפט לענייני משפחה בִּבאר שבע, קיבל את עמדתה של אישה, שעלתה לארץ כתינוקת בשנות החמישים, ומפאת חוסר תיעוד קונקרטי, נרשם תאריך לידתה באופן מטושטש ולא ברור. הגברת פנתה למשרד הפנים לשינוי גילה, לגיל מבוגר יותר מהמופיע במרשם, אך סורבה. בית המשפט, כאמור, אישר את בקשתה.

הבית הוא כלא

דוּח הצוות הבין משרדי, לבחינת חלופות מאסר, הוגש לשר המשפטים גדעון סער. הדּוח המליץ על שינויים בַּהליך הפלילי, שיובילו, בסופו של דבר, לצמצום השימוש בְּעונש המאסר בישראל. יישום ההמלצות הנכללות בדוּח, יבטיח את קיומם של מענים מגוונים יותר, אותם ניתן יהיה להתאים לצרכיו ולמאפייניו של כל נאשם, במטרה לצמצם ככל האפשר, את ההשפעות השליליות של עונש המאסר. אחת ההמלצות הבולטות בדוּח, היא הרחבת השימוש במאסר-בית, כאמצעי שיקומי.

אלקלעי 1 נתניהו 0

בית המשפט השלום דחה היום, את בקשת בנו של יושב-ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, לביטול פסק הדין שניתן נגדו, בִּתביעת הדיבה שהוגשה על ידי אבי אלקלעי, לשעבר עורך בכיר בוואלה. בַּתביעה נגד נתניהו הבן, נטען, כי שיתף בַּרשתות החברתיות ידיעות, שלפיהן אלקלעי הוא "שַתול של קרן וקסנר" ואף הוסיף שצריך לחְקור ולעצור אותו. בנו של ראש הממשלה לשעבר, לא הגיש כתב הגנה, וטען כי פעל בתום לב. בית המשפט דחה את טענותיו, ופסק כרבע מיליון שקלים פיצויים, לאלקלעי.

עד כאן מאוביטר להיום.
לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות