איך רושמים פטנט?

מצאתם פתרון חדשני לבעיה? זה הזמן לוודא שהרעיון יישאר שלכם ולהקים סביבו סטארט-אפ שיצדיק את קיומו. יריב קדם, עו"ד לטכנולוגיה ולחדשנות, מסביר איך עושים זאת
עו"ד יריב קדם |
אילוסטרציה envato

יש לכם רעיון מבריק, מצאתם פתרון לבעיה שלא חשבו עליה קודם? עכשיו זה הזמן לוודא שהרעיון המבריק שלכם יישאר שלכם ולהקים סביבו חברת סטארט-אפ שתצדיק את קיומה. עו"ד יריב קדם, עורך דין טכנולוגיה וחדשנות, מסביר איך עושים את זה

איך רושמים פטנט?

לפני שלב רשימת הפטנט, חשוב לבדוק שאף אחד אחר לא רשם פטנט לפנינו. השלב הראשון הוא חיפוש. אפשר להתחיל עם חיפוש באופן עצמאי. קיים בגוגל מנוע חיפוש פנימי שנקרא 'גוגל פטנט' ושם מתחילים, בחיפוש עצמי. במידה ולא מצאנו שם אז אפשר לפנות לחיפוש יותר מעמיק.

אולי יעניין אותך גם:

השלב הבא הוא לפנות למישהו מהתחום, שם כבר מבצעים עבורנו חיפוש יותר משמעותי. ואז מקבלים דו"ח מפורט שנותן לנו תמונת מצב, שבאמצעותו אנחנו יודעים איפה אנחנו עומדים.
עכשיו יש להעלות שאלות כמו: האם מדובר בחדשנות טכנולוגית מספקת על מנת שיהיה אפשר לרשום על הרעיון הזה פטנט לאור מה שמצאנו. במידה וכן, אז אפשר להמשיך לשלב הבא.

האם חייב להיות אבטיפוס בשלב רשימת הפטנט?

לא חובה שיהיה אבטיפוס, כיוון שאפשר באופן עקרוני לרשום פטנט על קניין רוחני שלנו. הרעיון כפי שאנחנו חושבים שהוא יכול להיות מיושם. האבטיפוס חשוב על מנת לוודא שהרעיון שלנו אכן ניתן ליישום. במידה וכן, אולי ניתקל בקשיים ביישום ואותם נוכל לברר כאשר אנחנו בונים את האבטיפוס. אז מגיע השלב של ניסוח בקשת הפטנט על הגרעין הבסיסי של המוצר.

מה צריך לדעת לפני שניגשים להקמת הסטארט-אפ?

קודם כל חשוב לדעת שמדובר בתהליך ארוך ומורכב שחשוב לא לעשות אותו לבד, שזה יוצר הרבה יותר כלכלי מאשר לעשות אותו לבד. הצעד הבא אחרי שבדקנו את הצד הטכנולוגי והפטנטי, זה לבדוק היתכנות כלכלית. צריך לשאול את עצמינו את השאלה האם בכלל כדאי לנו להמשיך הלאה ולזרוק כספים בחינם או שבאמת להשקיע אותם במשהו שהוא כדאי?

עו"ד יריב קדם
עו"ד יריב קדם

האם זה נכון להסתכל כבר מנקודת התחלת הסטארט-אפ על שלב ה"אקזיט"?

זה תמיד נמצא ברקע, ואנחנו רואים את זה כיום פחות מאשר שראינו בעבר. אנשים מקימים סטארט-אפ וכבר בשלבי ההקמה כבר מסתכלים ישירות על האקזיט. יש הנחה היום שכדי לבנות סטארט-אפ שיש לו אקזיט גבוה, צריך שיהיה לו תוכן, ולכן הרוב מכוונים למקום בו הם יוכלו לבנות עסק מכניס. לכן, השלב הבא הוא שלב הכלכלן שבודק היתכנות. בדיקת ההיתכנות הכלכלית מאוד חשובה ומציאת המודל העסקי הנכון בו הסטארט-אפ ידע לעשות הכי הרבה כסף.

עצות ליזם המתחיל

יש גבול עד כמה יזם יכול להתקדם לבד. חשוב שהוא יתקדם לבד כדי שיבין מה הוא עושה, אבל לא לשכוח שחשוב יותר להיעזר באנשי מקצוע.

דבר נוסף שחשוב לדעת הוא מהי מפת הדרכים הספציפית למיזם שלך. ולכן צריך לפנות לייעוץ אסטרטגי ולהחליט לאור המיזם מהם אבני הדרך של המיזם.

לאתר יריב קדם – משרד עורכי דין – חדשנות, טכנולוגיה וקניין רוחני לחצו כאן.

________________________________________________________________________________

עו”ד יריב קדם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות