רצח את האחיין של מעסיקו, ביהמ"ש: "רוע טהור"

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר מאסר עולם ועוד 5 שנים לתושב עזה שהורשע כי חטף את קרוב משפחתו של המעביד, דקר אותו למוות ודרש כופר עבור שחרורו
אייל חן |
סכסוך משפחות - מז"פניק בודק את השטח
זירת רצח ארכיון. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בחיפה, בראשות אב"ד השופט אבי לוי, גזר מאסר עולם ועוד חמש שנות מאסר על תושב עזה שהורשע בעבירות רצח בנסיבות מחמירות, חטיפה לשם רצח או סחיטה וכניסה לישראל שלא כחוק, לאחר שרצח ב-21 דקירות סכין את קרוב משפחתו של מעסיקו. כמו כן השופטים הורו לו לפצות את בני משפחת הנרצח ב-258 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, הנאשם, תושב עזה, אשר שהה באורח בלתי חוקי בשפרעם משך שנים ארוכות, הועסק על ידי דודו של המנוח בעבודות בנייה תקופה בת כשמונה חודשים, את עיקר משכורתו נהג הנאשם לשלוח אל בני משפחתו שבעזה, תוך שהוא נעזר בסוחרים, אשר להם נגישות טובה לעזה. עם סיום עבודתו קיבל הנאשם חלק מהסכום לו היה זכאי בגין עבודתו אך נותרה לזכותו יתרה בת 13 אלף שקלים, אותה הבטיח להעביר אליו בהמשך באמצעות איש קשר כלשהו.

התכופף ונדקר

בתקופה זו הופעל על הנאשם לחץ כבד מצד בני משפחתו שבעזה לחזור לצורך השתתפות בנישואי גיסו ולהביא עמו סכום כסף משמעותי לצורכי החתונה וכן לצורך בניית בית. בידי הנאשם לא היה סכום כסף כנדרש ולפיכך החליט, כשבועיים לפני קרות האירוע הנדון כאן, לחטוף את המנוח, שאותו הכיר מאחר שבמספר הזדמנויות עבד עמו בבניית ביתו של ע'אזי, לרוצחו ולהסתיר את גופתו תוך העברת דרישה לתשלום כופר נפש בגין שחרורו

הנאשם קבע עם המנוח להיפגש ביום האירוע, כך לפי הרשעתו, ובשלב מסוים כאשר נפגשו הוא הנחה את המנוח לחפש שקית, אשר, לדבריו, הוחבאה במקום. כאשר המנוח התכופף על מנת לחפש וגבו היה מופנה אל עבר הנאשם, שלף הנאשם סכין, שאותה החזיק ברשותו מבעוד מועד ודקרו בגבו. המנוח המופתע שאל את הנאשם "למה ככה?" ונפל ארצה על גבו.

דרש 400 אלף שקל

הנאשם דקר את המנוח שוב ושוב בחזהו ובבטנו עד אשר הלה נפח את נשמתו. או אז, משך הנאשם את גופת המנוח לתוך הבור, אשר היה כרוי במקום וכיסה אותה באדמה באמצעות מעדר ולאחר הניח ברכבו של שכנו של המנוח פתק דרישת כופר, שאותו הכין מבעוד מועד ובו דרישה לתשלום סך של 400 אלף שקלים בגין השבת המנוח לחיק משפחתו כשהוא חי.

השופטים ציינו בגזר הדין כי מהמכלול ראוי להסיק, שהסף התחתון של מתחם הענישה המתייחס לאירוע כולו צריך שיעמוד על עונש מאסר העולם ואילו הרף העליון של המתחם צריך שישקף הן את עונש מאסר העולם בגין עבירת הרצח הן את העונש הראוי לעבירת החטיפה בבחינת צבירת עונשים מלאה או חלקית.

"הנזק שנגרם כתוצאה מביצוע העבירות חמור ביותר. הנאשם דקר את המנוח 21 דקירות על לא עוול בכפו. הוא דקרו תחילה בגבו; בהמשך, קיפד את פתיל חייו. בכך גרם גם נזק נפשי ורגשי חמור ביותר לבני משפחתו של המנוח כעולה מהתסקיר שנערך בעניינם של נפגעי העבירה. הסיבות שהביאו את הנאשם לביצוע מעשיו הן בצע כסף. הנאשם הבין היטב את אשר הוא עושה ואת הפסול החמור הטמון במעשיו. לא היה להם כל הצדקה ולו הקלושה ביותר. במובנים רבים, האמור במעשים המגלמים רוע טהור", נכתב בגזר הדין.

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אבי לוי

______________________________________________________

עו”ד פלילי רוני ברוש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות