פרקליט החשודים בפרעות שומר חומות בלוד: "עדיין ניתן לאחות את השבר"

עו"ד ראיס אבו סייף, פרקליטם של שניים מהחשודים, התראיין בפודקאסט של ברהנו טגניה ומאור צור, אומר כי מרשיו לא יידו אבנים
%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%90%d7%95%d7%91%d7%99%d7%98%d7%a8 |
עו”ד ראיס אבו סייף
עו”ד ראיס אבו סייף

לפני כשבועיים הותר לפרסום כי השב"כ והמשטרה איתרו שמונה מעורבים ביידוי האבנים מהם נהרג יגאל יהושע ז"ל בפרעות בזמן מבצע 'שומר החומות'. שישה מהם – ערבים אזרחי ישראל. פרקליטם של שניים מהחשודים, עו"ד ראיס אבו סייף, שוחח עם מאור צור וברהנו טגניה בפודקאסט “קצה חוט”, והבהיר: "החשודים שאני מייצג לא מודים שזרקו אפילו אבן אחת שפגעה במנוח".

עו"ד אבו סייף סיפר כי פגש בחשודים לראשונה רק כשבעה ימים לאחר מעצרם: " שבוע הם היו מנועי מפגש. קשה לצאת משם מבלי שמישהו מודה במשהו. חלק מהם סיפרו שעברו עינויים. היום זה קצה הקרחון של הפרשה. בהצהרת תובע צריך להיות ממש זהיר. אומנם פרקליט עבר על התיק אבל אנחנו לא ראינו את החומרים הגולמיים שלו. מצד אחד המשטרה אומרת שהצליחה לפענח, שיש לה 7 חשודים, לי אמרו שאפילו אחד הלקוחות הודה ושחזר. מצד שני אנחנו מדברים עם הלקוחות והם אומרים שבכלל לא הודו".

"החיים יותר חזקים מכל דבר אחר", עו"ד ראיס אבו סייף

בהמשך הוסיף: "אחד מהשניים שאני מייצג הוא האיש הכי פשוט בעולם. השני אומר שנתנו לו זריקות והוא לא יודע בדיוק מה הוא אמר. כל הדברים הללו צריך לבדוק אותם. יש עוד נקודה אפילו יותר חשובה – אי אפשר לדעת מה קרה פה אלא רק אחרי שנקבל את חומרי הראיות של התיק וכשנפגוש את הלקוחות בתנאים נורמליים. עד עכשיו פגשתי אותם במתקני חקירה".

לשאלה מה גרסת החשודים, סיפר עו"ד אבו סייף: "היו שם חילופי זריקת אבנים, היו שם מתנחלים יהודים במקום, והחבר'ה הערבים שהיו אתם גם זרקו אבנים. אבל זה לא בסדר לבוא ולהסיק מזה שהשב"כ פענח את הרצח – צריך שנייה לחכות ולראות את חומרי החקירה. באופן שמתארים את זריקת האבן על רכב נוסע – היא לא יכלה לגרום לרצח. מישהו צריך היה לבוא עם אבן ולהטיח במנוח. חוץ מזה, איך אחרי כל זה הוא הצליח לנהוג מרחוב המסגר עד הבית שלו שזה מרחק של 4 קילומטרים?".

לסיכום, שאלו טגניה וצור, שסיקרו מדי ערב את הפרעות ברמלה-לוד, האם בכלל יש דרך לגשר על השבר שנוצר בין התושבים הערבים והיהודים של המקום. עו"ד אבו סייף היה אופטימי: "האירועים האלה בהחלט עשו שבר עמוק ביחסים, אבל בכל מקום שיש רצון משני הצדדים – אפשר לאחות את השבר. אנשים שם (ברמלה-לוד) פוקדים עסקים אחד של השני, בעלי העסקים ערבים ויהודים נמצאים כל הזמן בקשרי מסחר. החיים הם יותר חזקים מכל דבר אחר. ראש העיר שידע להתעלות על עצמו מהרבה בחינות, ולמרות שהוא איש ליכוד, עבר שם בבתים של הערבים והיהודים – החיים כן חוזרים למסלולם".


עו”ד ראיס אבו סייף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות