חבר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל הואשם בהסתה לטרור

מוחמד כנעאנה, תושב עראבה המשמש כמזכ"ל תנועת בני הכפר, הועמד לדין על הזדהות עם ארגון טרור ועל כך ש"שלח ברכות" לתושבי עזה במהלך מבצע שומר החומות
דנה לווינסקי |
תהלוכה בשייח ג'ראח בשנה שעברה. צילום: פלאש 90 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

לבית משפט השלום בירושלים, הוגש כתב אישום נגד מזכיר כללי של תנועת בני הכפר, מוחמד כנעאנה, תושב עראבה בן 56, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. בין השאר כנענה שיבח במהלך מבצע שומר חומות את אנשי עזה.

על פי כתב האישום, כנעאנה שהינו מזכיר כללי של תנועת בני הכפר, תנועה פוליטית ערבית, וכן נושא משרה בוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, פרסם במספר הזדמנויות בחשבונות הפייסבוק השונים בהן החזיק דברי הסתה לטרור או לאלימות, עידוד תמיכה והזדהות כלפי מעשי טרור ודברי שבח אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור ביניהם החמאס, ארגון חז"ע, ארגון חז"ד וארגון גא"פ. התכנים שפרסם זכו לחשיפה, והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים. הנאשם שלט בכלל התכנים שפורסמו, בתגובות לפרסומים, והיה ביכולתו לחסום עוקבים ולמחוק תגובות.

"נתגאה שאנחנו עם פלסטיני"

בין השאר, כך לפי כתב האישום, במהלך חודש יוני בזמן מבצע שומר חומות, פרסם הנאשם סרטון של נאום שנשא בעת תהלוכה פוליטית בשכונת שייח ג'ראח, כאשר לצדו עומדים חיילים ושוטרים אשר אבטחו את התהלוכה, ונאם בפני כ-300 איש, ביניהם אנשי ציבור וחברי כנסת. דברי הנאשם בנאומו כללו הסתה וטרור כאשר שיבח את אנשי רצועת עזה בפני כלל אנשי התהלוכה ואנשי התקשורת בערבית.

בין השאר אמר: "…דבר ראשון שולחים ברכות בשם שייח 'גראח בשם '48', בשם כל החופשיים שנמצאים כאן לאנשינו בעזה, לעזה האיתנה שהרימה את ראשנו, הרימה את ראש האומה, אנחנו שולחים ברכתינו לכל ילד ולכל כפיר בעזה, שולחים ברכותינו לכל בנאדם בעזה שהיה סיבה לכך שאנחנו נרים את הראש שלנו, שאנחנו נתגאה שאנחנו עם פלסטיני…".

הפרקליטות: "מסוכנות מוגברת"

הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ואענה כי מסוכנותו של הנאשם איננה מסוכנות ערטילאית, אלא שבעצם העובדה שביצע חלק מהמעשים המיוחסים לן בכתב האישום, אגב התפרעויות שהיו במדינה הן ב-2018 והן ברמדאן האחרון, כאשר האווירה היא אוירה מסיתה ומלהיטה, גילה הנאשם במעשיו כי הוא מוסת ומסית, ומשכך הוא מסוכן באופן אישי וקונקרטי.

"מסוכנותו של המשיב מוגברת נוכח תפקידו כמזכ"ל אגודת בני הכפר וחבר בוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, דבר המקנה לפרסומיו המסיתים ולמשמעות הזדהותו עם ארגון טרור משנה תוקף", נכתב בבקשה.

______________________________________________________________

עורך דין פלילי פאדי אסעד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות