52 חודשי מאסר לשודד חנות תכשיטים באשדוד

השופט אליהו ביתן גזר את העונש לאחר שהנאשם, תושב אשדוד, 44, הורשע בהסדר טיעון בשוד תכשיטים בשווי 250 אלף שקלים: "נעשה על רקע קשיים כלכליים"
דניאל בן חמו |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט המחוזי בבאר שבע, אליהו ביתן, גזר 52 חודשי מאסר לתושב אשדוד בן 44, שהורשע בהסדר טיעון על עבירת שוד בנסיבות מחמירות של חנות תכשיטים באשדוד. הנאשם, בטרם שמיעת הראיות בתיק, הורשע בהסדר דיוני במסגרתו הוגש נגדו כתב אישום מתוקן.

על פי כתב האישום, הנאשם החליט לבצע שוד של חנות תכשיטים באשדוד ולשם כך הכין מספר גלילי נייר ספוגים בחומר דישון ומלופפים בסרט דביק והצטייד באקדח אוויר. הוא הגיע לחנות תכשיטים באשדוד כשפניו מכוסות במסכה כירורגית, על ראשו כובע וברשותו תיק ובו אקדח האוויר, כפפות והאבוקות. הוא פנה למוכרת וביקש ממנה להראות לו תכשיט מסוים שנמצא בחלון הראווה והיא אמרה לו לצאת מהחנות ולהצביע לה על התכשיט.

תכשיטים ב-250 אלף שקלים

הנאשם יצא מהחנות, כך על פי האישום, הוציא מתיקו את האקדח, נכנס לחנות, כיוון את האקדח לעבר המתלוננת ואמר לה לפתוח את הכספת והקופה ולהתיישב על הרצפה. המתלוננת החלה לבכות, פתחה את הקופה והתיישבה על הרצפה. הנאשם עטה על ידיו את הכפפות שהביא, הדליק את האבוקות וזרק אותן מחוץ לחנות, והחל לקחת תכשיטים מהחנות ולהכניסם לתיקו.

האבוקות החלו לבעור מחוץ לחנות והעשן שנוצר נכנס גם לתוך החנות, והמתלוננת ברחה מהחנות והותירה במקום את הנאשם. הנאשם המשיך לקחת תכשיטים ולהכניסם לתיקו ואחר כך ברח מהחנות עם שלל השוד – 219 שרשראות ו- 58 זוגות עגילים, בשווי כולל של כ-250 אלף שקלים. כעבור זמן קצר הנאשם אותר על ידי המשטרה והרכוש הגנוב נתפס.

עבר פלילי מכביד

לנאשם עבר פלילי הכולל הרשעות בעבירות אלימות, מרמה, רכוש, סמים, דרישת נכס על ידי אדם מזוין, ועוד, והוא ריצה מאסרים קודמים, שחלקם לתקופות משמעותיות. לטענתו הוא חיפש פתרון מהיר לכיסוי חובותיו ותיאר כי מאז שהחליט על ביצוע השוד ועד ביצועו בפועל חלפו מספר חודשים, במהלכם הגיע מספר פעמים לאזור, ואז התחרט ולא ביצע את השוד וטען כי מעשיו נבעו מחוסר ברירה.

השופט ביתן ציין כי הנאשם בשנים האחרונות מובטל והוא מתקיים מקצבת המוסד לביטוח לאומי ולכן צריך עונש מרתיע על מנת שלא יחזור ויבצע שוב שוד.

"הוא ביצע את העבירה כדי להשיג סכום כסף משמעותי שיסייע לו בתשלום חובותיו ומימון צרכיו. בעבר הנאשם נדון לעונשי מאסר ולאחריהם הוא שב וביצע עבירות. האפשרות שהנאשם ישוב ויקלע לקשיים כלכליים קיימת, ואיתה גם האפשרות שהוא ישוב ויבצע עבירה כדי להשיג כסף. מצב דברים זה מחייב לקחת בחשבון במסגרת שיקולי הענישה את הצורך בהרתעת הנאשם והרבים מביצוע עבירה דומה", ציין השופט ביתן בגזר הדין.

_________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו ביתן

_________________________________________________________

עו”ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות