רשלנות רפואית באבחון המחלה

לרוב אנחנו סומכים על הרופאים שלנו בעיניים עצומות, אבל לצערנו, לפעמים הם טועים. עו"ד אביטל פז מסבירה כיצד יש לדרוש את המגיע לכם במקרים של רשלנות רפואית
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%a8%d7%a9%d7%9c%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a8%d7%a4%d7%95%d7%90%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%98%d7%9c-%d7%a4%d7%96 |
טיפול רפואי
אילוסטרציה

לרוב, אנו סומכים על הרופאים שלנו, אולי אפילו ניתן לומר – בעיניים עצומות. הרופאים הישראלים הם מהטובים בעולם ומערכת הרפואה במדינה היא מהמתקדמות שיש. אולם, לעיתים גם הרופאים, שהם בני אדם בעצמם, טועים.

אולי יעניין אותך:

בניגוד לבעלי מקצוע אחרים, כאשר רופא שוגה בתפקידו, הוא מסכן בכך חיי אדם. התחלה של כל הליך רפואי היא בדיקה שתפקידה לקבוע את האבחנה הרפואית המדויקת של מצבכם וחשוב מכך, כיצד יש לפעול בהתאם.

עו"ד אביטל פז

רשלנות רפואית בשלב האבחון

באם הליך הבדיקה לא התבצע כראוי ותוצאותיו הראו אבחנה רפואית שגויה, הרי שלדבר יש השלכות הרות גורל. מחלות רבות לא מראות סימנים ברורים לעין בשלב התחלתן אבל גורמות להחמרה במצב החולה כאשר מתגלות זמן רב לאחר תחילת ההתפשטות בגוף.

אם יוצאים מנקודת הנחה שהאנלוגיה היא שטיפול רפואי יכול להציל חיים אזי שאבחון רפואי שגוי או אבחון שגוי של המחלה, הינם בבחינת סכנת חיים של ממש. כלומר, לו ידע החולה, כי המחלה כבר בשלב ממאיר בגופו, הרי שהיה מטפל בה ומונע סיבוכים עתידיים.

מרבית המקרים בהם מתקיימת רשלנות רפואית כבר בשלב האבחון הם במקרים בהם מגיע מטופל ומתלונן באופן סדרתי או אפילו חד פעמי על כאבים מסוימים והרופא סבור, כי כל שדרוש כאן הוא מספר ימי מנוחה ומשככי כאבים למיניהם. מקרים חמורים יותר של רשלנות רפואית יהיו כאשר התרופה, אותה רשם הרופא, היא זו שגרמה לנזק של המטופל או החמירה את הנזק שכבר היה.

אבחון מחלת הסרטן

בישראל מדווחים על מקרים רבים מאד בכל שנה, של אבחון שגוי בכל הנוגע לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן, שכבר גבתה את חייהם של רבים בארץ ובעולם. הסיבות לכך הן שונות ומשונות, החל בתלונות מטופל שנראו "קטנות" ועד לחוסר בדיקת ההיסטוריה המשפחתית בנוגע לתורשה של המחלה.

זכרו! אבחון מוקדם של סרטן יכול ואף מציל חיים

תביעת פיצויים בעקבות רשלנות רפואית באבחון מחלה היא עניין מורכב, שכן, עלינו להוכיח שהרופא המטפל בנו התרשל במילוי תפקידו ולא אבחן כנדרש את המחלה, כפי שהיה אמור לעשות. באם התלוננתם על כאבים שלא נבדקו או לא נשלחתם לרופא המומחה הנכון או שמא לא קיבלתם את הטיפול התרופתי הראשוני- יש בידכם עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

לאתר טירן-פז ושות' – משרד עורכי דין לחצו כאן.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות