בגד באשתו וישלם לה מיליון שקלים כתובה

בעל שעזב אשתו בחודש השני להריונה וניהל מערכת יחסים עם אישה אחרת נאלץ לשלם את מלוא כתובת אשתו מיליון ש"ח לאחר שהאישה הגישה נגדו תביעה: "הגשנו תביעה לכתובה שהסכום הנקוב בה הוא מיליון ואלף שקלים וזכינו", סיפר עו"ד אורי נחמני המייצג את האישה
רונן חן |

בית הדין הרבני פסק על גבר לשלם לאשתו מיליון שקלים לאחר שבגד בה. "מדובר בבעל שבגד באשתו ובחודש השני להריונה הוא הודיע שהוא לא מעוניין להמשיך בקשר", סיפר עורך הדין אורי נחמני, שמייצג את האישה בפרשה. "למרות שבכתה וביקשה ממנו להישאר, הבעל סרב. הגשנו תביעה לכתובה שהסכום הנקוב בה הוא מיליון ואלף שקלים וזכינו".

למרות שגילתה כי בעלה בוגד בה בעודה בחודש השני להריונה היתה מוכנה האישה לפתוח בדף חדש ולמחול לבעלה, אלא שזה לא שעה לניסיונות אלו, וכבר לפני שנה הודה בבית הדין הרבני כי קיים יחסי מין עם אישה אחרת בעודו נשוי, בלית ברירה תבעה האישה את מלוא כתובתה בסך מיליון שקלים ואלף מבית הדין הרבני, הבעל מצידו טען בבית הדין הרבני כי התנהגות האישה ש"התעלמה מקיומו", ולא טפלה במוטל עליה מבחינת מטלות הבית ולמעשה היא זו שגרמה לו לעזוב את הבית ולבגוד בה, אך הדיינים בבית הדין הרבני לא קבלו את עמדת הבעל ופסקו לטובת האישה את מלוא כתובתה.

לדברי עו"ד נחמני, הסיבה לפסיקת בית הדין הרבני היא הבגידה וסירובו של הבעל לפעול לשלום בית: "בגלל הנסיבות המאוד קשות רגשית – לעזוב אישה בחודש השני להריונה, ללכת עם אישה אחרת שגם נכנסה להיריון – יש שם סיפור לא פשוט בכלל".

לטענת עו"ד נחמני, למרות הלך הרוח בשנים האחרונות ושכיחות מעשי הבגידה, יש לפעול באופן חמור כלפי הבעל: "הכתובה היא מסמך מחייב, בעל תוקף משפטי, ואי אפשר להתעלם ממנו. נכון שהיום הדיבור הוא הרבה יותר סלחני אבל כל מקרה נבחן לגופו ובנסיבות המקרה הזה יש משמעות גדולה מאוד לכתובה".

בהחלטתם הדגישו דייני בית הדין הרבני כי ניסיונות שלום הבית מצד האישה היו כנים, אך הבעל נותר בהתעקשותו לא לתקן או לפנות לטיפול כלשהו.
 width=
עו"ד אורי נחמני סיכם "פסק הדין מהווה מסר ברור וחד משמעי כי הכתובה עודנה חיה ובועטת ומהווה שחקן מרכזי בתכנון ההליכים המשפטיים בין בני הזוג. לפני שבועות מספר התלוננו כולם על פסק דין הבוגדת שאיבדה את זכויותיה בגלל בגידה ופסק הדין מוכיח שגם בעל מאבד הרבה בעקבות בגידה שלו. על בגידות משלמים !"
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות