הקרב על הוועד: ההסתדרות הלאומית נגד הכללית

הלאומית מאיימת בנקיטת צעדים משפטיים בטענה כי ההסתדרות הכללית פרסמה נגדה לשון הרע, ניסתה לגנוב עובדים והתנהלה בחוסר תום לב בנוגע לייצוג עובדי הסלולר
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

הסתדרות העובדים הלאומית מאיימת על ההסתדרות הכללית בנקיטת צעדים משפטיים, עקב אמירות שלטענתה הן פרסום דברי לשון הרע. האמירה המדוברת היא אשמת שווא של יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, כנגד ההסתדרות הלאומית: "ההסתדרות הלאומית וועד עובדי יס מתערבים בסכסוכים לא להם ומשתפים פעולה עם ההנהלה נגד העובדים אותם אנחנו מייצגים".

מדובר במתקפה חריגה מאוד בזירת המאבק בין ארגוני העובדים. למרות התחרות בין ההסתדרות הכללית ללאומית על עובדים, ישנו קוד התנהלות הקובע כללים של ג'נטלמניות וגבולות גזרה. האשמה בשיתוף פעולה עם ההנהלה היא אמירה מאוד חריפה. לאור העובדה, שאלו טענות לא מבוססות, ועשויות להוות למעשה הוצאת דיבה.

אמירה שאינה אמת

במכתב כותב נציג הסתדרות העובדים הכללית, עו"ד פז מוזר ממשרד ליבליך-מוזר-גליק, כי "האשמות השווא הפוגעניות העולות מתגובתך אינן נכונות, לשון המעטה. גם בעת מאבק בין ארגוני עובדים, ראוי לנהוג בתום לב ולא להאשים בהאשמות סרק את 'המתחרים'. נראה כי מדובר באמירות שמטרתן פגיעה מכוונת בפועלם של מרשתי, ובניסיון 'לגנוב' עובדים לטובת ההסתדרות הכללית. ההאשמה כאילו מרשתי פועלת כנגד אינטרסים של עובדים בשיתוף פעולה עם ההנהלה, היא אמירה חמורה, שאינה אמת".

לכן, אומר עו"ד מוזר, "פרסום הדברים על מרשתי עולה כדי ביצוע עוולה אזרחית, ואף כדי עבירה פלילית של פרסום לשון הרע, כמשמעו בחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה – 1965. הפרסום השקרי שפורסם על-ידך, תוך ניתוק מוחלט מהמציאות, מעידים כי הפרסום בוצע על-ידך בחוסר תום לב מובהק, מתוך כוונה ברורה לפגוע במרשתי".

במכתב, ששלחה הבוקר ההסתדרות הלאומית ליקי חלוצי, הוא נדרש להסיר את האמירות הפוגעניות שהביא בשבוע שעבר לפרסום באתר "אייס" ולפרסם התנצלות בזו הלשון: "התנצלות בפני ההסתדרות הלאומית: ביום 23 ביוני 2021 פרסמתי תגובה בכתבה שפורסמה באתר "אייס", דברים שהם בגדר דברי לשון הרע המתייחסים להתנהלותה של ההסתדרות הלאומית. אני מבקש להבהיר כי בניגוד לדברים שכתבתי, ההסתדרות הלאומית אינה פועלת לפגיעה בעובדים ואינה משתפת פעולה עם ההנהלה על מנת לפגוע בעובדים. אני מבקש להביע את התנצלותי על פרסום עובדות לא נכונות".

דורשים: התנצלות

באם לא יבצע את הנדרש, נאמר במכתב, ההסתדרות הלאומית תפנה לערכאות משפטיות ותתבע את נזקיה.

דברים אלו מתרחשים על רקע השינויים הארגוניים המתרחשים בחברות הבנות של בזק: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. בתוך התהליך הזה, כך טוענת ההסתדרות הלאומית, מנסה ההסתדרות הכללית, המייצגת את עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, "לגנוב" את עובדי yes, המאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית.

לשיטת הלאומית, את המהלך הזה עושה הכללית באמצעות המצאת ועד "אלפא". "ועד שאיננו קיים משפטית, לאור העובדה שאין יישות משפטית של חברה בשם "אלפא". הוועד טוען שהוא מייצג את כל שלוש החברות הבנות, אך אין אמת בדבריו, כפי שמציג קמפיין חדש של ועד עובדי yes המפריך את הטענות השקריות – 'ועד אלפא? חרטא!'".

_________________________________________________________________

עו”ד עמירם מוראד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות