״הפכו את הסחיטה לדרך חיים״

המשטרה עצרה לפני כחודש 11 חשודים בעבירות של סחיטה באיומים של קבלנים באזור המרכז אולם עד כה הועמדו לדין רק עבאד אבו גאנם ובנו מחמוד
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

לפני כחודש חשפה המשטרה רשת של בעלי ועובדי חברות שמירה באזור המרכז שלפי החשד פעלו לסחוט באיומים קבלנים באתרי בנייה כדי שישתמשו בשירותי השמירה שלהם. עם הפיכתה של החקירה לגלויה הודיעה המשטרה על מעצרם של 11 חשודים בעבירות שונות. אולם, עד כה, כחודש לאחר המעצר, הוגש כתב אישום אחד בלבד נגד אב ובנו – עבאד אבו גאנם ומחמוד אבו גאנם.

אתמול (יום א') הוגש לבית המשפט המחוזי מרכז כתב האישום נגד עבאד אבו גאנם ובנו מחמוד אבו גאנם בגין ריבוי עבירות סחיטה באיומים והחזקת משרד שמירה ללא רישיון, זאת לאחר שהבהירו לקבלנים באזור רמלה – לוד כי עדיף להם לשכור את שירותיהם.

על פי עובדות כתב האישום מוחמד היה הבעלים הרשמי של חברת "שומרי המרכז", העוסקת במתן שירותי שמירה, כאשר אביו עבאד שימש כבעלים בפועל. במהלך התקופה שבין חודש נובמבר 2019 ועד ליום יוני 2021, עסק עבאד באיתור בעלי עסקים וקבלנים שאחסנו ציוד יקר ערך וביצעו עבודות בנייה ותשתית באזור רמלה-לוד. לאחר איתורם, נהג עבאד לפנות אליהם ולהציע לו את שירותי השמירה שלו.

"האזור שלי"

עבאד, הבהיר בדרכים שונות לבעלי העסקים והקבלנים כי השטח בו הם פעלו הוא "אזור שלו" וכי עדיף להם לשכור את שירותי השמירה שלו, כי אחרת עלולים להיגרם נזקים לאתרים בהם עבדו או לרכוש המצוי בהם. בעקבות איומיו שכרו בעלי העסקים והקבלנים את שירותיו, באמצעות "שומרי המרכז" או באמצעות חברות שמירה אחרות. יחד עם עבאד, מואשם גם בנו מחמוד שהיה שותף בחלק מהאירועים המתוארים בכתב האישום.

בנוסף, עולה מכתב האישום כי "שומרי המרכז" פעלה ללא רישיון שמירה כחוק מטעם משרד המשפטים.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד עבאד ובקשה לחלופת מעצר כנגד מחמוד. בבקשת המעצר צוין ביחס לעבאד כי: "מעשיו המתוארים בכתב האישום מלמדים כי הפך את דרך הסחיטה באיומים לדרך חיים ולמשלח יד, וקיימת סכנה ממשית כי ישוב לדרך זו במידה וישוחרר מן המעצר".

חקירה ממושכת

עם הגשת כתב האישום אמרו בפרקליטות כי התיק נחקר במסגרת פרשה גדולה העוסקת במספר חברות שמירה מובילות, בעליהן, מנהליהן ועובדיהן במסגרתה נחקר חשד לביצוע עבירות סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות מס שונות.

החקירה בפרשה זו התנהלה באופן סמוי ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית במשך חודשים ארוכים ובתחילת חודש יוני הפכה גלויה. החקירה התנהלה נגד חברות וגורמים מתחום השמירה שעל פי החשד עוסקים בפעילות פלילית בעבירות מרמה, הפצת חשבוניות פיקטיביות, סחיטה באיומים ועבירות מס והלבנת הון.

על פי החשד, המעורבים ניהלו קבוצות שומרים פיקטיביות באתרים שונים באזור המרכז, כאשר הם כופים לכאורה שירותי שמירה על חברות וגורמים נוספים בתמורה לתשלום כספי, בזמן שהם מהלכים אימים לכאורה ומציגים עצמם כמי שאחראים על הטריטוריה בתחום השמירה.

____________________________________________________________

עו”ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות