אירועי הבית הפתוח בבית הנשיא

הנשיא יפתח בחול המועד סוכות ביום חמישי, י"ח תשרי, 17 באוקטובר, בין השעות 10:00-16:00, את שערי בית הנשיא וכמיטב המסורת יארח את אזרחי ישראל בסוכתו.
יעל חן |

נשיא המדינה קיבל לידיו כבכל שנה לפני חג הסוכות את ארבעת המינים וכמיטב המסורת יארח בחול המועד סוכות את אזרחי ישראל בסוכתו שתעמוד השנה בסימן "מגלים אוצרות בסוכת הנשיא"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל לידיו הבוקר, יום ראשון, י"ד בתשרי, 13 באוקטובר, כבכל שנה לפני חג הסוכות, את ארבעת המינים. אלו יוצבו בסוכת הנשיא בבית הנשיא, לנטילה בימי החג. השנה הגישו לנשיא את ארבעת המינים ר' זלמן וולף ומאיר זיילר. הנשיא בחן את טיבם של ארבעת המינים, הודה לר׳ זלמן ולמאיר זיילר ואיחל להם ולכל בית ישראל חג סוכות שמח. ״ארבעת המינים, כמו כל שבטי ישראל, חזקים מכל כשהם מאוגדים יחד. מי ייתן ונלמד מהם גם אנחנו,״ אמר הנשיא.

 width=

השנה תחת הכותרת "מגלים אוצרות בסוכת הנשיא" ובשיתוף המשרד לירושלים ומורשת, יהנו המבקרים ממגוון פעילויות לכל המשפחה וללא תשלום. סוכתו המסורתית של הנשיא תקושט בעיצובים מקוריים בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בנושא זני ענבים למאכל ויין. מעת לעת יצא הנשיא לברך את אורחיו בברכת חג שמח ושנה טובה.

בין הפעילויות במתחם ייהנו המבקרים ממפגש עם חוזה המדינה, במרפסת המפורסמת בבאזל ויוכלו להצטלם על רקע המרפסת. כמו כן יוכלו לחשוף שרידים ארכיאולוגיים ולסנן עפר שהוצא מאתרים ארכיאולוגיים ברחבי ירושלים. קהל המבקרים מוזמן להביא עמו תמונות ומכתבים מהאוסף האישי או המשפחתי שיסרק וייאסף אל הארכיון הלאומי על מנת להעשיר את התיעוד ההיסטורי מתקופות שונות בארץ ישראל. בפעילויות נוספות יתנסו המבקרים בסרטון מציאות רבודה ויוכלו לבקר בכותל, הר הבית וכנסיית הקבר. דוכני יצירה יאפשרו חריטה על מטבעות עתיקים ועוד. סוכת הנשיא תקושט ותעוצב בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ותתמקד השנה בזני ענבים למאכל ויין ואף תציג את ההיסטוריה של יצירת היין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות