המהומות בעכו: 3 נאשמים בהצתת אכסניית האבירים

הפרקליטות העמידה לדין את 3 תושבי העיר בנוגע למספר אירועים שהתרחשו במסגרת הפרות הסדר שבין יהודים לערבים ובין היתר כי ירו לעבר שוטרים
דניאל בן חמו |
התפרעויות בעכו במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגש כתב אישום נגד שלושה נאשמים תושבי עכו, בגין עבירות שונות הקשורות למספר אירועי התפרעויות אלימים בעיר עכו בחודש שעבר. מוחמד עותמאן, 21, נאשם בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה (שתי עבירות), היזק בזדון מיוחד ממניע גזעני, התפרעות, מעשה פזיזות ורשלנות, ניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, עבירות בנשק ועוד. ואילו ג'ואד אבו סטילה, 19, נאשם בעבירות נשק, ירי מנשק חם, איומים, התפרצות לבית מגורים וגניבה. נאשם שלישי הוא מוסטפא מסרי, כבן 25.

בכתב האישום , נכתב כי לפני כחודש וחצי, רכש עותמאן זיקוקים תמורת 3,800 שקלים וחילק את הזיקוקים למתפרעים, על מנת שאלה יירו אותם לעבר הכוח המשטרתי. עוד במסגרת ההתפרעות, יידו עותמאן והמתפרע נוסף בקבוקי תבערה לכיוון כוח משטרתי. באותו הערב, הגיע עותמאן עם מתפרעים נוספים לאכסניית אנ"א "האבירים" שבעכו, השליכו אבנים והציתו את האכסניה במספר מוקדים. לאחר מכן המשיך עותמאן עם מתפרעים אחרים והציתו את הבזאר הטורקי שבעכו העתיקה שהוא סמטת חנויות בה נמצאים בתי עסק שרובם בבעלות יהודית.

שרפו וירו

בהמשך הגיעו עותמאן ומסרי, שהחזיק ברשותם אקדחים שלא כדין, ומסרי הציע לעותמאן לירות לעבר שוטרים מתוך מניע לאומני-אידאולוגי. באותה העת הגיעו שוטרים למלון "עכותל" שהוצת, על מנת לחלץ תיירת ותינוק. כשזיהה מסרי את השוטרים, הוא ירה לכיוונם. כשסיים את התחמושת שהייתה ברשותו, הוא ועותמאן הצטיידו בתחמושת נוספת והגיעו לאזור מסגד אלג'זר.

בשלב זה, נטען בכתב האישום, ירה עותמאן מאקדח מסרי לעבר השוטרים. הכוח המשטרתי זיהה את מקור הירי, ופגע בעותמאן. לאחר שמסרי המשיך לירות מאקדחו, השוטרים פגעו גם במסרי בבטנו. בסמוך לירי שביצעו הנאשמים עותמאן ומסרי מאזור מסגד אלג'זר הגיע גם הנאשם אבו סטילה סמוך למקום זה כשהוא חמוש באקדח ובתחמושת אותה קיבל מהנאשמים במעוד אחר וביצע ירי באוויר.

בהמשך לכתב האישום יומיים מאוחר יותר, הגיע אבו סטילה ביחד עם אחרים, אל צימר לשאטו. הפורצים טיפסו אל אחד החלונות שבקומה השניה, וגנבו מספר מכשירי טלוויזיה ומקרר.

___________________________________________________________

עו”ד מיכאל כרמל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות