ייפוי כוח מתמשך – שליטה על העתיד

החיים דינמיים, את זה אנחנו יודעים, ועלול להיות רגע שבו לא נוכל לדאוג לעצמנו. עו"ד אושרת קירמה במדריך מיוחד על הכלי שיסייע לכם להתכונן לרגע הזה מבעוד מועד
%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%95%d7%a9%d7%a8%d7%aa-%d7%a7%d7%99%d7%a8%d7%9e%d7%94 |
אילוסטרציה envato

החיים כידוע, מאוד דינמיים ויכולים להשתנות בכל רגע נתון. כולנו היינו עדים למקרים בהם מצבו של אדם התהפך בין רגע. אז את הזמן והחיים, לא נוכל לשנות אבל כן נוכל להחליט, עוד בחיינו, מי ידאג לנו כאשר לא נוכל לעשות זאת בעצמנו.

כמעט כל אזרח במדינה זכאי לערוך ייפוי כוח מתמשך ולמעשה לקבוע מיופה כוח מטעמו עוד בחייו, כל זאת בתנאי שאותו אזרח הינו מעל גיל 18 ומבין את משמעותו של יפו הכוח המתמשך.

שיקול דעת רחב

במסגרת יפוי הכוח, יכול אדם לקבוע מראש הנחיות למיופה כוח מטעמו כיצד לנהוג ואילו החלטות לקבל ו/או להשאיר לשיקול הדעת המלא של מיופה הכוח בקבלת ההחלטות. ניתן למנות מיופה כוח אחד לכל העניינים הרצויים, אבל קיימת גם האפשרות למנות מספר מיופי כוח לנושאים שונים, כמו מיופה כוח לעניינים בריאותיים או מיופה כוח לענייני רכוש וממון של המייפה.

עו"ד אושרת קירמה
עו"ד אושרת קירמה

ניתן וכדאי לקבוע אם מיופי הכוח יפעלו במשותף או בנפרד, מהו היקף הסמכויות והאחריות של כל אחד מהם וכן מי יכריע במקרה של מחלוקת ביניהם. כמו כן, ניתן למנות מפקח, שיהיה אחראי על המיופה וידאג שמבצע את עבודתו כנדרש. בנוסף, תמיד ניתן לשנות את ייפוי הכח המתמשך.

חשיבות הייעוץ המשפטי

את ייפוי הכוח המתמשך רשאי לערוך רק עורך דין, אשר עבר הכשרה מיוחדת והוסמך לכך על ידי האפוטרופוס הכללי, ושאין לו עניין אישי בייפוי הכוח. האדם הממנה מאשר בפני עורך הדין אשר עורך את ייפוי הכוח, כי הוא מבין את משמעות מתן ייפוי הכוח, מטרותיו ותוצאותיו, וכי ייפוי הכוח ניתן בהסכמה חופשית ומרצון, בלא שהופעלו עליו לחץ או השפעה בלתי הוגנת ובלא ניצול מצוקתו או חולשתו.

עורך הדין שעורך את ייפוי הכוח יביא לידיעת האדם הממנה, בין היתר, את המשמעויות המשפטיות של ייפוי הכוח, את החלופות הקיימות לכך, ואת העניינים שניתן לכלול בייפוי הכוח המתמשך.

לאתר אושרת קירמה – משרד עורכי דין לחצו כאן.


עו"ד אושרת קירמה

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות