פוענח רצח יגאל יהושע בחודש שעבר בלוד

הותר לפרסום כי בשבועות האחרונים נעצרו 6 תושבי לוד ו-2 פלסטינים בחשד למעורבות בפיגוע יידוי האבנים במהלכו נפצע ומת תושב העיר. כתב אישום צפוי בימים הקרובים
דניאל בן חמו |
הלווייתו של יגאל יהושע בחודש מאי 2021. צילום: פלאש 90

בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל, נעצרו בשבועות האחרונים 6 תושבי לוד ו-2 פלסטינים תושבי איו"ש בחשד למעורבות בפיגוע יידוי האבנים בו נרצח יגאל יהושע ז"ל בן 57 תושב העיר לוד. היום (יום א') הוגשה הצהרת תובע בפרשה על הכוונה להגיש נגד המעורבים כתבי אישום כבר בימים הקרובים.

הפיגוע התרחש ב-11 במאי בשעות הערב, במהלך האירועים האלימים בלוד שהתרחשו במקביל למבצע "שומר החומות". ממצאי החקירה בשב״כ ובמשטרה מעלים כי החשודים החליטו להשליך אבנים על רכבים של יהודים חפים מפשע שעברו באקראי באזור, וזאת מתוך מניע גזעני ולאומני.

רגמו באבנים

במסגרת זאת, נעזרו החשודים בחסימות בכביש שהקימו צעירים ערבים באזור גן האירועים ברחוב המסגר ושבעקבותיו נאלצו רכבים שהגיעו לסביבת המקום להאט את מהירות נסיעתם.

החשודים נעמדו במיקומים שונים בזירת הפיגוע וכשזיהו את רכבו של יהושע ככזה שבו נוהג יהודי, רגמו אותו באבנים בעוצמה רבה ומטווח קרוב ביותר.

על פי ממצאי החקירה, יהושע נפגע מהאבנים שהושלכו לעבר רכבו, הוא נעצר לזמן קצר בסמוך לגן האירועים ולאחר מכן המשיך בנסיעה לעבר ביתו בשכונת גני אביב בעיר. יהושע הצליח להגיע עד לחניית ביתו, שם רכבו התנגש ברכב חונה במהלך ניסיונות החנייה. שכן שהבחין ברכבו של יהושע פוגע ברכב חונה הגיע אל רכבו ומצא אותו כשהוא פצוע. הוא הובהל לבית החולים במצב קשה, לאחר שישה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

אלמנתו לש יגאל יהושע במהלך ביקור ניחומים של אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90

חקירה מאומצת

בעקבות האירוע נפתחה חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר מרכז במשטרת ישראל במסגרתה נעצרו לחקירה שמונה חשודים: מחמד חסונה בן 33, חאלד חסונה בן 51, כרים בהלול בן 20, יוסף אלקדאים בן 21, וליד אלקדאים בן 25 ואיאד מראחלה בן 20, כולם אזרחים ישראלים תושבי לוד.

בנוסף נעצרו אחמד דנון, בן 25, פלסטיני תושב רנטיס וכמאל דיף אללה, בן 21, פלסטיני תושב בית לקיה, שניהם שוהים בלתי חוקיים בישראל.

ניסו לטשטש את מעורבותם

עוד עלה בחקירה כי לאחר יידוי האבנים והפגיעה ביהושע, פעלו חלק מהחשודים בניסיון לטשטש את מעורבותם בפיגוע וניסו להעלים ממערכת מצלמות האבטחה בזירה. עוד עלה בחקירה כי חלק מהחשודים קשור גם לאירועי יידויי אבנים חמורים נוספים בעיר לוד כנגד יהודים.

היום, לאחר מיצוי מהלכי החקירה, הוגשה על ידי הפרקליטות, נגד 7 מתוך החשודים, הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים בעבירת רצח בנסיבות מחמירות ובקשה לעצור אותם עד תום ההליכים.

__________________________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות