למה מתעכב פרויקט פינוי בינוי בשכונת יד אליהו?

בעל שביעית דירה במתחם המיועד להתחדשות עירונית במזרח תל אביב הוביל לעיכוב רב בפינוי של 106 הדירות משום שסירב לחתום על הפרויקט. ביהמ"ש דחה את עמדתו
דניאל בן חמו |
אתר בנייה. ארכיון.

פרויקט גדול לפינוי בינוי בשכונת יד אליהו בתל אביב התעכב במשך זמן רב בשל סירובו של בעל שביעית דירה במתחם לחתום על חוזה הפרויקט. כעת, שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, יהודה פרגו, הורה לעורך דין לחתום במקום בעל חלק של שביעית דירה, שעיכב זמן רב תוכנית פינוי בינוי מאחר וסירב לחתום. השופט גם הורה לו לשלם הוצאות ושכ"ט עו"ש בסך 25 אלף שקלים.

התביעה שהוגשה עסקה בסירובו של דייר לחתום על הסכם פינוי בינוי. המדובר ב-106 דירות, בארבע בניינים טוריים ישנים, שאמורות להתפנות ולהרס ובמקומם להיבנות בנייני מגורים ומסחר בתל אביב.

לא מתגורר כלל במקום

כל אחד מבעלי 106 הדירות המתפנות יקבל דירות חדשות גדולות ומשודרגות. התביעה בראשיתה הוגשה נגד שבעה בעלי זכויות בדירות שבפרויקט ביניהם הנתבע, אשר אינו מתגורר כלל במתחם המיועד לפינוי בינוי והוא בעל זכויות ב-1/7 (שביעית) דירה בפרויקט זה. יתרת 6/7 (שש שבעיות) מבעלי הזכויות בדירה חתמו על הסכם הפינוי בינוי ולא נתבעו בתביעה זו.

השופט פרגו, שכאמור קיבל את התביעה והורה לעורך הדין לחתום במקומו של הנתבע, ציין בהחלטתו כי הוא אינו מבין כיצד הנתבע שכלל אינו גר שם מסרב לתוכנית ללא כל חוות דעת מקצועית, תוכנית שתשדרג את כל האזור. "האם יכול הנתבע", כך שאל השופט, "אשר יש לו זכויות ב-1/7 (שביעית) דירה והוא אינו מתגורר כלל במקום, לעצור פרויקט גדול של פינוי בינוי כאשר התוכניות אושרו כדין ונבחנו על ידי ועדת התכנון והבניה, ועדת ערר, ופעמיים על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בערר מנהלי שהוגש על ידי נתבע זה, וכאשר 106 בעלי הדירות האחרות מעוניינים בפרויקט וחתמו על הסכם פינוי בינוי, לרבות 6/7 בעלי הזכויות בדירה בה יש לו זכות ל-1/7 דירה??".

השופט: "במקום לברך, מעכב"

לדברי השופט, "די להביט בתמונות שצורפו לחוות דעת המומחה כדי ללמוד על מצבם הפיסי הירוד של הבניינים. די להביט בבניינים החדשים העומדים לקום ולתוספות אותן תקבל כל אחת מהדירות המתפנות, כדי להבין, עד כמה יפה הפרויקט שעתיד להיבנות אשר לא בכדי זכה לתשבחות. עיון בהסכם פינוי הבינוי מלמד, עד כמה ישפרו הדיירים את איכות חייהם ועד כמה יעלה הערך הכספי של כל אחת מהדירות".

בהחלטה צוין עוד כי התנגדויותיו של הנתבע – אשר לא נתמכו בחוות מקצועית כלשהיא – היו התנגדויות סרק אשר נדחו על ידי כל הערכאות. "לפלא בעיני ונשגב מבינתי, כיצד במקום לברך ולקדם פרויקט זה מנסה הנתבע לעכב את ביצוע הפרויקט בכל דרך אפשרית ובכך לגרום נזק אדיר!! לבעלי הדירות ולכלל הציבור שאמור ליהנות מיופיו ויתרונותיו של פרויקט זה התואם את המדיניות העירונית להתחדשות", כתב השופט פרגו.

_______________________________________________________________________

עו”ד גיא קלינבוים

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות