המשנה ליועמ"ש לשרים החדשים: מנו נשים לתפקידי מנכ"ל

רז נזרי, המשנה ליועץ בתחום הציבורי-חוקתי מבקש מנציגי הממשלה החדשה לפעול להגברת הייצוג ההולם של נשים ואוכלוסיות זכאיות בתפקידים בכירים בשירות המדינה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ציבורי-חוקתי, רז נזרי, הוציא מכתב לשרי הממשלה ה- 36 בנוגע להגברת הייצוג ההולם בדרג מנכ"לים ובמשרדי הממשלה. במכתב עמד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה על החשיבות בהגברת הייצוג ההולם של נשים ואוכלוסיות זכאיות בצמתי קבלת החלטות וגיבוש מדיניות ובמשרות בכירות בשירות המדינה, לרבות בדרג של מנכ"ל משרד ממשלתי.

במכתב של עו"ד נזרי, הובהר כי מדובר בחובה יחסית המאזנת בין אינטרסים שונים, ועל השרים ועל הממשלה בכללותה לקחת בחשבון, במסגרת כלל השיקולים הרלבנטיים, "את הצורך להגיע לתוצאה המביאה לידי ביטוי, באופן רוחבי, את החובה לייצוג הולם לנשים בקרב כלל המנהלים הכלליים במשרדי הממשלה".

ציפייה לביטוי הולם בכל משרד

בנוסף, ביחס לייצוג אוכלוסיות נוספות, מציין עו"ד נזרי כי חוק שירות המדינה קובע כי בקרב העובדים בשירות המדינה, בכלל הדרגות והמקצועות, בכל משרד ובכל יחידת סמך, יינתן ביטוי הולם, בנסיבות העניין, לייצוגם של בני שני המינים, של אנשים עם מוגבלות, של בני האוכלוסייה הערבית, לרבות הדרוזית והצ'רקסית, של מי שהוא או הוריו נולדו באתיופיה, של בני האוכלוסייה החרדית ושל עולים חדשים.

"חובה זו", כך כותב המשנה ליועמ"ש, "חלה על דרכי הקבלה והקידום בעבודה, לרבות משרות הפטורות במכרז ומינויים בפועל, ומשכך חלה גם לגבי משרות בכירות בשירות המדינה, לרבות מינוי מנהל כללי. בסוף פנייתו מבקש המשנה ליועמ"ש כי השרים ייתנו דעתם לחובות האמורות בהליכי המינויים שבכוונתם לבצע במסגרת תפקידם ויביאו את הדברים גם בפני הגורמים הנוגעים בדבר במשרדיהם".

___________________________________________________________________

עו”ד יעל טישלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות