אלימות במשפחה – פגיעה פיזית ונפשית

ביהמ"ש רואים בחומרה מקרי אלימות בין אם מדובר בבני זוג ובין אם מדובר בפגיעה בין הורים לילדים. עו"ד שי גבע מסביר על התופעה ומה ניתן לעשות כשנתקלים בה
עו"ד שי גבע |
אילוסטרציה envato

אלימות במשפחה היא אחד מסוגי האלימות הקשים ביותר.

מדובר באלימות המבוצעת על ידי אדם קרוב, כאשר בנוסף לפגיעה הפיזית מתקיימת גם פגיעה במערכת הערכים והאמון הבינאישית בתוך המשפחה – אותה יהיה קשה לשקם.

עוד בנושא:

בין אם נעשתה בין בני הזוג או בין אם נעשתה בין הורים לילדיהם, מקרה האלימות במשפחה הוא עניין שבית הדין רואה בחומרה רבה מאד, לעיתים אף חמורה יותר מאלימות בין שני זרים או מכרים.

במדינת ישראל חלה חובת דיווח על פגיעה בקטינים או בחסרי ישע.

כלומר, אם אתם יודעים על מקרה או עדים לכזה, של אלימות במשפחה בו מעורבים גם ילדים, חובתכם עפ"י חוק לדווח על כך למשטרה.

מי שמשלח ידו הוא טיפולי כמו עובד סוציאלי, החובה מתקיימת גם במקרה של פגיעה במטופל/ת בידי בן או בת זוג.

המקרה הנפוץ יותר, לצערנו, של אלימות במשפחה הוא של גבר כלפי אישה, אך ניכר כי קיימים מקרים נוספים בהם הגברים הם דווקא הצד הנפגע.

עו"ד שי גבע
עו"ד שי גבע

מה ניתן לעשות כאשר אנו חשופים לאלימות במשפחה:

1.הגשת תלונה במשטרה – ניתן לפנות לתחנת המשטרה הקרובה לביתכם או אפילו בטלפון, בצורה מקוונת. בתחנת המשטרה ניתן להגיש בקשה לצו הרחקה נגד האלים החשוד. הפרת צו ההרחקה עלול להביא למעצרו של החשוד ואף להגשת כתב אישום.

  1. סיוע בשכר דירה– ניתן אך ורק במקרים מסוימים, בהם האישה לא יכולה לשהות במקלט לנשים מוכות.

  2. ניתן להגיע למקלט לנשים מוכות– המקלט נועד לספק מענה מיידי, הגנה פיזית ובטחון נפשי לאשה ולילדיה, באמצעות ליווי, תמיכה, טיפול סוציאלי, ייעוץ וייצוג משפטי. חלק מהמקלטים מותאמים תרבותית לאוכלוסיות מיוחדות, כמו חרדים וערבים.

  3. טיפול רפואי– במקרה של אלימות במשפחה, הפנייה למיון נעשית ללא תשלום מיוחד.

אילוסטרציה

השהות במקלט אל מול מקום העבודה

במקרה של שהייה במקלט לנשים מוכות, קיימות זכויות שונות לאישה כמו: הגנה מפני פיטורין (כל זמן שהותה במקלט), חופשה ללא תשלום בת 6 חודשים (רק אם קיים ותק של שנה וחצי במקום העבודה), פיצויי פיטורין גם במקרה בו היא מתפטרת עקב שהותה במקלט (רק בעלות ותק של שנה במקום העבודה). במקרה של נשים עצמאיות, הן רשאיות לסגור את העסק ולמשוך מדמי החיסכון הפנסיוני ללא מיסוי.

לאתר שי גבע ושות' – משרד עורכי דין


עו"ד שי גבע

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות