מה העונש למי שהציץ לנשים בשירותי הקניון?

ביהמ"ש בראשל"צ קנס את הנאשם ב-1,500 שקלים וגזר עליו 7 חודשי מאסר לאחר שהודה והורשע כי נכנס לשירותי הנשים, הציץ לתוך התאים ונתפס ע"י אחת מהן
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, גזרה 7 חודשי מאסר על תנאי ו-1,500 שקלים קנס על תושב המרכז, שהורשע על פי הודאתו, בעבירה של פגיעה בפרטיות לאחר שהציץ לשירותי נשים בקניון. "מיותר לציין", כתבה השופטת בגזר הדין, "את התחושה שחשה המתלוננת בעת זו, כשפרטיותה וגופה חשופים לעיני אחר, ללא הסכמתה". יחד עם זאת, התחשב ביהמ"ש במצבו הנפשי של הנאשם שהובילו בעבר להפסקת הליכים פליליים קודמים.

על פי עובדות כתב האישום, ביקרה המתלוננת במרכז קניות "קניותר" אשר בעיר נס ציונה. בשלב מסוים היא נכנסה לשירותי הנשים במרכז הקניות. תאי השירותים מופרדים במחיצה שאינה מגיעה עד לתקרת התא. מיד לאחר מכן, נכנס הנאשם לשירותי הנשים, והסתכל מבעד לרווח שבין דלת השירותים לתקרת התא על המתלוננת עושה את צרכיה. משהבחינה המתלוננת בפניו של הנאשם, החלה לצעוק והנאשם נמלט מן המקום.

פגיעה בפרטיות

התביעה הדגישה את הפגיעה בערכים המוגנים. הנאשם, במעשיו, פגע בפרטיות המתלוננת ובצנעת הפרט. עוד הדגישה כי העובדה כי העבירה נעשתה במקום ציבורי כלפי מתלוננת זרה לנאשם, שעה שהמתלוננת שהתה בתא יחיד לבדה, מעידה על פגיעה ברף גבוה. הנאשם נכנס לשירותים מיד לאחר שהמתלוננת נכנסה וחדל ממעשיו רק לאחר ששמע את צעקותיה. אז, נמלט מן המקום. הנסיבות מלמדות על הבנתו של הנאשם את הפסול במעשיו.

התביעה גם הגישה תצהיר נפגעת עבירה בה תיארה המתלוננת כיצד מעשיו של הנאשם השפיעו עליה. היא סיפרה כי היא סובלת מחרדות ונוטלת טיפול תרופתי. היא חוששת עד היום להיכנס לבדה לשירותים ציבוריים, מעליות וחניונים ציבוריים. ביטחונה העצמי נפגע והיא ממעטת לצאת מן הבית למקומות ציבוריים.

מצב נפשי מורכב

השופטת רון קבעה כי הנאשם פגע בפרטיותה של המתלוננת, בכך שצפה בה עושה את צרכיה בשירותים ציבוריים. "מיותר לציין", כתבה השופטת בגזר הדין, "את התחושה שחשה המתלוננת בעת זו, כשפרטיותה וגופה חשופים לעיני אחר, ללא הסכמתה".

השופטת רון הוסיפה: הנאשם נטל אחריות על מעשיו, הודה במיוחס לו וחסך זמן שיפוטי. לחובתו של הנאשם עבר פלילי לא מבוטל. יש לראות זאת לחומרה, אולם יחד עם זאת יצוין כי הליכים רבים שהתנהלו בעניינו הופסקו בשל היותו של הנאשם אינו בר עונשין בשל מצבו הנפשי. לחובת הנאשם הרשעה בעבירה של פגיעה בפרטיות משנת 2014. מצאתי כי יש לתת משקל נכבד לנסיבותיו האישיות הלא פשוטות של הנאשם".

_____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עינת רון

_____________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות