השארתם זבל בלובי? אתם עשויים לשלם על כך

המפקחת על רישום מקרקעין קיבלה תביעתה של דיירת שטענה כי השכן משאיר ציוד אישי ושקיות זבל בשטח הציבורי של הבניין: "זה לא שימוש סביר ברכוש המשותף"
מעיין לביא |
אילוסטרציה envato

המפקחת על רישום מקרקעין בתל אביב, דגנית קציר- ברין, קיבלה תביעה של דיירת נגד השכן שלה, אשר הניח ציוד אישי ושקיות זבל בשטח הבניין המשותף. המפקחת חייבה את השכן לפנות את הציוד שהשאיר בשטח הציבורי וחייבה אותו בשכ"ט של כ-6,200 שקלים.

עוד בחדשות: 

הנתבע הינו שכן, אשר נהג לשים ציוד אישי, כגון: דליים וסמרטוטי רצפה וכן שקיות זבל בחדר המדרגות. בנוסף, הניח חפצים שונים במרתף הבניין ואף התקין גדר, בין מעקה חדר המדרגות לבין קיר חדר המדרגות הגובל בדירתו, ובכך חסם את המעבר לגג הבית המשותף. החפצים הפריעו לגישה למחסן והקשו על ניקיון הבניין.

כמו כן, כך נטען, השכן שם דברים על גג הבניין ומנע שימוש סביר בגג ואף פגע באיטומו. עוד הגדיל השכן להשאיר את כלבו בחדר המדרגות, ללא רצועה או רסן, כשדירתו פתוחה לרווחה. על אף פניות חוזרות ונשנות לשכן, הוא לא פינה את דבריו ואף התנכל לתובעת.

"זה לא שימוש סביר ברכוש"

בתגובה, טען הנתבע, כי התמונות שצורפו לכתב התביעה הינן ישנות ולא משקפות את הדברים כיום. עוד הוסיף, כי הוא והתובעת אינם מתגוררים באותה הקומה והנתבעת מתנכלת לו מכיוון שהסכים להשתתף בתכנית תמ"א 38 ובשל נטיותיו המיניות. לדבריו, התובעת ביחסי שכנות עכורים עם שאר הדיירים והיא עצמה מאחסנת חפצים ואשפה ליד דירתה.

בפסק הדין, קבעה המפקחת על רישום מקרקעין, כי דין התביעה להתקבל. בהחלטתה ציינה, כי השארת ציוד ואשפה אינם שימוש סביר ברכוש המשותף. כמו כן, הורתה המפקחת על פינוי הגג מהחפצים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות