ניצחון לעופר נמרודי בתביעה נגד עמירן דאזנשווילי

איש העסקים הגיאורגי יפצה את נמרודי ב-13 מיליון שקלים לאחר שגרם לו ולחברה שבבעלותו להשקיע מיליוני שקלים בעסקיו אף שידע כי מדובר בהשקעה שנידונה לכישלון
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
עופר נמרודי, צילום: פלאש 90

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מיכל עמית-אניסמן, פסקה כי איש העסקים הישראלי גאורגי עמירן דאזנשווילי, יפצה את עופר נמרודי בסכום של 13 מיליון שקלים, זאת לאחר שגרם לנמרודי וחברת גרייט צ'אנס טק בע"מ, להשקיע מיליוני שקלים בעסקים שניהל, שעה שידע כי מדובר בהשקעה שנידונה לכישלון.

עוד בחדשות:

בשנת 2017 תבע עופר נמרודי סכום של למעלה מ 14 מיליון שקלים מאיש העסקים הישראלי-גאורגי עמירן דאזנשווילי בטענה למסכת של מעשי תרמית והונאה, באמצעותם הוליך הנתבע את נמרודי ואת חברת גרייט צ'אנס שבבעלותו שולל. לטענת נמרודי, דאזנשווילי הונה את נמרודי גרם לו להשקיע מיליוני אירו בעסקים שניהל ברומניה, כשהוא יודע מראש שמדובר בעסקים כושלים, ונעלם עם כספי ההשקעה.

הציג עצמו כאיש עסקים מצליח

על פי התביעה, השניים הכירו ב 2012 כשדאזנשווילי הציג את עצמו כאיש עסקים מצליח ומוכר, בעל ניסיון רב בניהול עסקי הימורים משגשגים בחו"ל המנהל בהצלחה חברה אלבנית המחזיקה בתי קזינו וחדרי הימורים חוקיים באלבניה. נוכח המצגים וההבטחות שהציג דאזנשווילי והסכם מפורט בו התחייב על מצבה הטוב של החברה, השקיע נמרודי מיליוני אירו בחברה האלבנית, אך בדיעבד התברר כי דאזנשווילי הטעה את נמרודי והסתיר ממנו כי לכל אורך הדרך, וכבר במועד השקעת נמרודי היתה החברה שקועה בחובות עתק לרשויות המס באלבניה מה שגרם לחיסול החברה, כשדאזנשווילי נמלט עם מליוני האירו שהשקיע נמרודי.

דאזנשווילי, כך נטען בכתב התביעה, הונה את נמרודי גם בכך שהתחייב באותו הסכם שחתם עם נמרודי, כי במקביל להשקעת נמרודי, משקיע גם דזאנשווילי בחברה האלבנית – על פי אותו ערך מניה בו בוצעה השקעת נמרודי. בדיעבד, התגלה לנמרודי כי גם בעניין זה הונה את נמרודי כאשר התגלה פער עצום של אלפי אחוזים בין מחיר המניה ששילם דזאנשוולי למחיר המניה שעליו התחייב דאזנשווילי ושאותו גרם לנמרודי לשלם.

"לא הבטחתי"

בכתב ההגנה, טען דאזנשווילי כי לא היתה הטעיה ולא מצגי שווא. לטענתו, נמרודי היה מעורב ואישר את מינויים של מנהלי ועובדי החברה, קיבל מהם דיווחים שוטפים, פיקח על עבודתם וכיו"ב, והיה בעל מניות מעורב ומעודכן בכל דבר שהתרחש בחברה. לנמרודי, כמו גם לנתבע, דווח אודות החקירה שהתקיימה בעניינה של החברה ואודות היווצרות חוב המס הנטען, ואף היה ידוע לו כי מנהלי החברה פועלים לטפל בחוב האמור ולהגיע להסכם עם רשויות המס. הנתבע לא הבטיח לנמרודי כי הוא ידאג לטפל בחוב המס או לשלמו מכיסו.

הנתבע עצמו לא הגיש תצהירים מטעמו ואף לא סיכומים והשופטת עמית אניסמן שקיבלה את התביעה ציינה בין השאר בפסק הדין כי התובעים, עמדו בנטל להוכיח טענתם כי החברה לא הקפידה לשמור על הוראות החוק או לשלם במועד את תשלומי המס שנדרשה לשלם ומשכך הרימו הנטל להוכיח טענתם כי הנתבע הפר התחייבותו בהסכם רכישת המניות ועל כן זכאים התובעים לפיצוי, אולם היא לא קיבלה את טענת התובעים שלפיה יש לפסוק להם פיצוי אף בגין נזק בלתי ממוני.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת מיכל עמית-אניסמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות