ביהמ"ש קבע: האישה תשלם מזונות חודשיים לגרוש

על פי הפסיקה הגרושה תשלם 4,000 שקלים מדי חודש, זאת בהתאם להסכם הממון שנחתם בין הצדדים בעת שנישאו שקבע שיתוף רכושי מלא של נכסיהם
גילי סיוון-כהן |
גירושין באלפיון העליון - אילוסטרציה של evanto
אילוסטרציה evanto

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, חננאל שרעבי, דחה ערעור שהגישה אישה על פסיקת בית המשפט לענייני משפחה לפיה הבעל זכאי לתשלום של 4,000 שקלים דמי מזונות חודשיים מהאישה, לנוכח מצבו הכלכלי הקשה ומגבלותיו הרפואיות של הבעל ולמרות טענתה כי אין מניעה שיעבוד בעבודות שאינן פיזיות בשל מקצועו החופשי.

עוד בדיני משפחה:

בתביעה לקבלת המזונות החודשיים, צוין כי במסגרת הסכם הממון הוסכם על שיתוף רכושי מלא של מכלול הנכסים הרשומים על שם מי מבין בני הזוג, כך שהכנסות העסקים הם רכוש משותף ולכן, בית המשפט לענייני משפחה אף פסק בהתאם לדרישתו כי, "לעת הזו קיים פער משמעותי בהכנסות. נוכח הפער בהכנסות ולאור הסכם ממון מחד, ומאידך, הצורך בבחינה עניינית של טענות הצדדים, אני סבור שמידת האיזון היא בתשלום על כן, אני מחייב את המשיבה לשלם למבקש סך של 4,000 שקלים לחודש".

לשמור על רמת החיים

השופט בערכאה הראשונה ציין בין השאר בהחלטתו כי הצדדים, בני זוג, חתמו על הסכם ממון "נוכח הסכם הממון והשיתוף הרכושי בעסקי מי מהצדדים שנוצרו במהלך הנישואין ו/או הקשר הזוגי, אכן בכוחו של ביהמ"ש לענייני משפחה לפסוק תשלומים עיתיים לבן הזוג שלו הכנסה נמוכה יותר, על מנת לשמור על רמת החיים שהייתה לו במהלך החיים המשותפים".

לאחר ההחלטה, הגישה גם האישה ערעור שנדחה כעת על ידי השופט שרעבי. "ניכר", כתב השופט בהחלטתו, "כי בהחלטה קמא נשוא בקשת רשות הערעור, השופט קמא שקל את כל השיקולים הרלוונטיים, לרכות מצבו הרפואי של המשיב, בבואו להכריע בזכאותו ובגובה התשלומים העיתיים תוך ראיית התמונה הרחבה".

"אכן לדעתי", הוסיף עוד, "הסכום שנפסק משקף לכאורה את הוצאות המשיב, קשיי פרנסתו ומצבו הבריאותי הרעוע ואת הכנסות הצדדים. והכל ברוח הסכם הממון בין הצדדים, המורה לכאורה על שיתוף מלא בהכנסות הצדדים".


 

לצפייה ודירוג כבוד השופט חננאל שרעבי

 


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות