צדק מאוחר: 27 שנות מאסר לרוצח קלרה רבין

אולג דוליה, 55, הורשע ע"פ הודאתו ברצח האישה בשנת 2006 במהלך שוד שהשתבש. הוא נתפס רק 14 שנים לאחר מכן בזכות דגימות דנ"א
רונן לוי |
צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בבאר שבע בראשות אב"ד נתן זלוצ'ובר, גזרו 27 שנות מאסר על אולג דוליה שרצח את קלרה רבין ז"ל באשדוד בשנת 2006. שותפו לרצח אינו בן החיים והשופטים הורו לדוליה לפצות את בעלה ובניה של רבין ז"ל ב-258 אלף שקלים.

עוד בחדשות:

המדובר בתיק רצח משנת 2006. במשך 14 שנים לא הצליחו לפענח את הפרשה החמורה. ואולם, בעקבות ההתקדמות המדעית והטכנולוגית – ד.נ.א מיטוכונדרי, הצליחה המשטרה להגיע לד.נ.א. של הנאשם עצמו.

הרצח אירע בלילה שבין 22 ל-23 באוגוסט 2006 במהלך פריצה שהסתבכה. רבין שהבחינה בפורץ נאבקה עימו והוא דקר אותה שבע פעמים וחנק אותו. בשל המאבק נמצאו חתכים באצבעות ידיה. כשהגיעו ילדיה של רבין לבקר אותה בביתה שבאשדוד הם גילו את גופתה שרועה על רצפת הסלון ועל גופה סימני אלימות רבים.

המקרה לא פוענח במשך שנים רבות, אף שכיוון החקירה היה כי נרצחה במהלך שוד. לפני כשנה הצליחו במשטרה להצליב את דגימת הדנ"א של דוליה עם הדנ"א שנמצא על גופת הנרצחת והוא נעצר בחשד לביצוע המעשה. אדם נוסף, איגור קוסיאק, קרוב משפחתה של רבין, נעצר והואשם כי הוא זה שכיוון את דוליה לפרוץ לביתה לאחר שסיפר לו כי במקום יש רכוש רב וכי בעלה אינו בישראל. קוסיאק הודה במסגרת הסדר טיעון ונידון ל-40 יום מאסר במרץ האחרון ומאז נפטר.

הודה והורשע

הנאשם, דוליה, בן ה-55, הורשע על פי הודאתו, לאחר שכתב האישום נגדו תוקן במסגרת הסדר, בעבירות של רצח והתפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה או פשע. לפני הסדר הטיעון, הנאשם הואשם בביצוע עבירת רצח בנסיבות מחמירות. ב"כ הצדדים עתרו במשותף, במסגרת ההסדר, להטיל על הנאשם עונש של 27 שנות מאסר לריצוי בפועל, מיום מעצרו, מאסר מותנה ולעניין הפיצוי, המאשימה תעתור, כך הוסכם, להטלת הפיצוי המקסימלי על פי חוק, כאשר טיעוני הסנגור לעניין הפיצוי יהיו פתוחים.

בין היתר ציינה התביעה, כי הצדדים הגיעו להסדר בשל "בעיה ראייתית" ושכתב האישום תוקן בהתאם לגרסה שמסר הנאשם במהלך החקירה ולפיה, הוא דקר את המנוחה את הדקירה הראשונה בבטנה, בצד שמאל, בכוונה לגרום למותה, כאשר שש הדקירות שבוצעו לאחר מכן, כמו גם החניקה, בוצעו על ידי אחר, שותפו של הנאשם, שאינו בין החיים.

דבקות במטרה

הרכב השופטים מצאו לנכון לשבח את המשטרה, בכך שלא זנחה את החקירה גם בחלוף שנים רבות ופעלה ללא לאות במשך השנים לפענוח תיק זה. בחלוף השנים ובשל התקדמות מדעית-טכנולוגית, D.N.A מיטוכונדרי, ופעולות חקירה נוספות בהן נקטה המשטרה, בין היתר השגת D.N.A של הנאשם עצמו, התאפשר מעצרו של הנאשם.

"לפנינו מקרה חמור ומזעזע, בו קיפחה המנוחה את חייה בשל תאוות הבצע של הנאשם וחברו, שגרמו למותה בנסיבות החמורות והקשות, המקרה הקשה מחייב ענישה מחמירה. אשר להסדר אליו הגיעו הצדדים ביחס לתקופת המאסר הינו עונש ראוי בנסיבות העניין, בפרט כאשר מביאים בחשבון את הקשיים הראייתיים שעמדו בבסיסו של ההסדר, כפי שעמד על כך ב"כ המאשימה במסגרת טיעוניו", נכתב בגזר הדין.

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט נתן זלוצ'ובר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות