עולם דיגיטלי: חומרי חקירה יועברו לסניגורים רק באופן מקוון

הליך העברת החומרים מהפרקליטות להגנה מתאים את עצמו לעידן המודרני ויתבצע באופן דיגיטלי בלבד. המשמעות: חיסכון של כ-17.5 טון נייר בשנה
ספרי חשבונות
יקבל את החומר? אילוסטרציה envato

סנגורים נוהגים להגיע לפרקליטות ולקבל את חומרי החקירה בארגזים לאחר שצילמו את חומרי החקירה הרלוונטיים למשפט בו הם מייצגים. מעתה הליך מסירת חומרי החקירה מהפרקליטות לסנגורים המייצגים בתיקים פליליים עובר להליך שכולו דיגיטלי – קבלת חומרי חקירה באופן מקוון.

עוד בחדשות:

תהליך הדיגיטציה של מסירת חומרי החקירה נעשה ביוזמת משרד המשפטים, ששם לעצמו יעד מרכזי לשפר את השירות לציבור ובמטרה להגביר את השמירה על איכות הסביבה באמצעות חיסכון משמעותי בשימוש בנייר חיסכון של כ-17.5 טון נייר בשנה, שלושה מיליון דפים בשנה.

מענה מותאם ואפקטיבי

לצורך קידום הפרויקט הוקם צוות עבודה משרדי שכלל את נציגי פרקליטות המדינה ואגפי המטה, אשר גיבש מענה מותאם ואפקטיבי לצורכי הסנגורים. במסגרת המערכת החדשה, הבקשה לקבלת חומרי חקירה תוגש באופן מקוון וחומרי החקירה ייסרקו ויועברו לסנגורים בטווח זמן סביר, בהתאם לדחיפות התיק ולהיקפו. בשלב זה שירות הסריקה יסופק על ידי משרד המשפטים ללא גביית החזר הוצאות. עם זאת, בהתאם להחלטת משרד המשפטים בנושא, ייתכנו שינויים בעתיד לעניין התשלום עבור שירותי הסריקה.

ממשרד המשפטים נמסר כי מדובר באחד המהלכים המשמעותיים ביותר שנעשו במשרד המשפטים בשנים האחרונות, גם בהיבט הסביבתי וגם בהיבט הטכנולוגי. מהלך זה הוא המשך ישיר של עבודה מאומצת שנעשית אצלנו בכדי לשפר את השירות לציבור ולייעל תהליכי עבודה וממשקים מול שותפי העשייה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות