מה העונש לאדם שהורשע בפעם השנייה בתקיפת אשתו?

למרות הנתונים העגומים של אלימות במשפחה, ביהמ"ש לא מייצרים הרתעה: השופט קלייטמן גזר 3 חודשי עבודות שירות בלבד על נאשם שהורשע בשנית בתקיפת בת זוג
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

השנה החולפת, לצד הסגרים והמתיחות הובילו לעלייה חדה במקרים של אלימות בתוך המשפחה ומקרי רצח של נשים בידי בעליהן. למרות זאת, ביהמ"ש אינם מייצרים הרתעה ואינם מחמירים את הענישה במקרים כאלה. כך למשל שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, דרור קלייטמן, שהסתפק בשלושה חודשי עבודות שירות, על תושב המרכז, אשר הורשע, על יסוד הודאתו בכתב אישום מתוקן, בביצוע עבירה של תקיפת בת זוג אשר גרמה לחבלה של ממש. לנאשם יש הליך קודם משנת 2016 של תקיפת בת זוג, הליך שהסתיים ללא הרשעה.

עוד בנושא:

על פי המתואר בכתב האישום המתוקן, הנאשם והמתלוננת היו נשואים זה לזו מזה 15 שנים. לפני קצת יותר משנה, התגלע ויכוח ביניהם, בעת ששהו בדירתם בפתח תקווה. הנאשם אשר היה מצוי תחת השפעת אלכוהול, חנק את המתלוננת עד אשר זו עזבה את החדר. בהמשך, תפס הנאשם את המתלוננת בשנית, חנק אותה ונתן לה מכות אגרוף לפיה ובתגובה היא ניסתה להימלט מאחיזתו. במעשיו אלו, גרם הנאשם למתלוננת סימני חבלה בצוואר מצד שמאל בדמות שפשופים. לבסוף, השתחררה המתלוננת מאחיזתו של הנאשם והזמינה משטרה למקום.

הנאשם תיאר את האירוע בגינו עמד לדין והסביר כי פעל כך מאחר וחש בושה נוכח התנהלות המתלוננת שהתווכחה עם השכנים. הוא הביע צער על מעשיו והבנה על כך שפגע בה, אולם שלל נזקקות טיפולית.

הליך שיקומי יסייע?

השופט קלייטמן ציין בגזר הדין כי ככלל, יש ליחס חומרה לעבירות מעין אלו אשר נעשות כלפי בת זוג בתוך תחומי ביתם המשותף של בני הזוג ופוגעים במתלוננת במרחבה הפרטי בו היא אמורה לחוש מוגנת יותר מבכל מקום אחר. למרות זאת, החליט להקל בעונשו של הנאשם.

"שקלתי", כתב השופט בגזר הדין, "מן הצד האחד את העובדה כי הנאשם הועמד לדין כבר בעבר בגין עבירת אלימות נגד אותה מתלוננת, הליך שהסתיים ללא הרשעתו. לחובתו של הנאשם אף זקפתי את חוסר נכונותו להשתלב בהליך טיפולי, למרות הערכת שירות המבחן כי הוא נזקק להליך שכזה וכן את המלצת שירות המבחן להטלת עונש מוחשי שיחדד לו את גבולות החוק".

עוד הוסיף: "מן הצד השני, שקלתי את עמדת המתלוננת ואת התקופה הארוכה בה מצוי הנאשם במעצר בית מלא ומוחלט וכן את נסיבות חייו הקשות של הנאשם כפי שפורטו בתסקיר שירות המבחן. לנוכח האמור לעיל, הגעתי למסקנה כי לא ניתן להסתפק בענישה צופה פני עתיד, אולם הענישה תהיה ברף שאינו גבוה".

_____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דרור קלייטמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות