האם צילום שוטרות בתפקיד מהווה פגיעה בפרטיות?

בן 19 ממזרח ירושלים נעצר בחשד שהעלה לרשת הטיקטוק סרטונים המתעדים שוטרת בעת עבודתה בטענה כי אלה מלבים שיח אלים. השופט: "הצילומים מחמיאים לה"
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
שוטרים קורונה
שוטרות מג"ב בירושלים, ארכיון (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום (יום א') יחליט בית משפט המחוזי בירושלים, האם צילום שוטרות בתפקיד והעלאת הצילומים לטיק טוק הינו פגיעה בפרטיות והעלבת או ציבור, או כפי שקבע שופט בית משפט השלום בירושלים, אלעד לנג, כאשר הורה לשחרר את הצלם הצעיר בן ה-19 ממזרח ירושלים כי מדובר ב"צילומים המחמיאים לשוטרת".

עוד בחדשות:

בשבוע שעבר נודע למשטרה כי צעיר ממזרח ירושלים, העלה מספר רב של סרטונים לרשת החברתית אשר מתעדים שוטרים ובעיקר שוטרות בעת עבודתם, תוך שישנו מלל מיני ברקע של הסרטונים כמו "אני אחפש את החתלתולה". לאחר בדיקה ראשונית ברשת החברתית ואיסוף חומרי חקירה, הוצא צו מעצר וחיפוש בעינינו של החשוד ובוצע חיפוש בביתו. הוא נעצר, נחקר והודה באופן חלקי במיוחס לו.

לאחר החקירה הועבר החשוד להארכת מעצר בבית משפט השלום שם ביקשה המשטרה את הארכת מעצרו ב-3 ימים. השופט אלעד לנד לא קיבל את הבקשה וקבע שחרור ללא תנאי, לאחר שעיין בתיק החקירה והחליט כי לא מדובר בעבירה.

"אין הפרה של החוק"

"עיינתי בתיק החקירה", כתב השופט בהחלטתו, "וכן הוצגו בפני הסרטונים המדוברים בהם מופיעה דמותה של שוטרת מג"ב במדים באזור העיר העתיקה, היינו באזור ציבורי. לפיכך, נראה כי לא הונח חשד מספק לביצוע עבירה כלשהי משצילום ואף פרסום דמותו של אדם המצולם באזור ציבורי, קל וחומר כשמדובר בשוטר בתפקיד, אינו מהווה הפרה של הוראות חוק הגנת הפרטיות".

עוד הוסיף השופט לנג כי "אין כל יסוד לטענה כי מדובר בפגיעה מכוח החוק למניעת הטרדה מינית או להעלבת עובד ציבור בפרסום התמונה".

לאחר שהמשטרה ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה הוסיף השופט: "לאחר שעיינתי בדו"ח המנתח ומתרגם את הפרסומים שערך המשיב ברשת הטיקטוק, איני סבור כי יש מקום לשנות מהחלטתי משהפרסומים אינם פוגעניים, אלא דווקא מחמיאים לשוטרת".


המשטרה: מעודד שיח אלים

המשטרה לא ויתרה והגישה ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים בה נכתב כי בית המשפט שגה ועל פי חומר החקירה הקיים לטענת המשטרה ניתן לראות כי החשוד נוהג באופן מגמתי לתעד שוטרים ושוטרות, אין המדובר באירוע חד פעמי ומקרי, אלא במעשים מכוונים כאשר הוא פוגע בפרטיותם של השוטרים והשוטרות.

"מדובר בתקופה בה ישנה אלימות רבה כלפי שוטרים וכלפי כוחות הביטחון, כאשר ישנם סרטונים רבים המופצים כרשתות החברתיות הגורמים לעליה בקרב אלימות מסוג זח ומעודדים אלימות ופגיעה בשוטרים ושוטרות", נכתב בבקשה, "שגה בית המשפט בהחלטתו עת ציין כי "התמונות מחמיאות לשוטרת" במיוחד שהרקע לסרטון הינו בעלות גוון מיני כולל מוזיקת רקע אשר מחזקת את הגוון המיני, וכמובן גם ההערות כפי שמפורטות בדוח".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אלעד לנג

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות