האלכוהול הוציא ממנו את הרע, האם העונש ירתיע אותו?

תושב השרון, 48, הורשע כי בעת שהיה בגילופין היכה, הטריד ואיים. ביהמ"ש גזר עליו עבודות שירות בלבד אף שציין: "העבירות הן פרי מצב שכרות ולכן הוא נושא באחריות"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בירושלים, דוד שאול גבאי ריכטר, גזר חצי שנת מאסר על תושב השרון, בן 48, שהורשע בשתי עבירות של תקיפה התנגדות למעצר ואיומים, זאת לאחר שבעת שהיה בגילופין. השופט גם הורה לו לפצות ב-500 שקלים ארבעה מתלוננים.

עוד בפלילים:

על פי כתב האישום, שני המתלוננים נסעו ברכבם והבחינו בנאשם הולך באמצע הכביש וניגש לשלוש נערות. המתלוננים הסתובבו וחזרו לכיוון הנאשם, במטרה לוודא שאינו מתקרב אליהן ובינתיים הנאשם ניסה לבעוט ברכבים שעברו במקום וניסה לעצור אותם והפשיל את מכנסיו והרים אותם חזרה. אישה שעברה והבחינה שהנאשם מציק לילד בן 10 ניגשה אליו ובינתיים המתלוננים הזעיקו את המשטרה שהנאשם הגיע לנערות ואף תפס אחת מהם.

השניים, נטען בכתב האישום, צעקו לנאשם שלא יגע בה וזה בתגובה ניגש אליהם ואלה ניסו להרחיקו בבעיטות והנאשם הצליח להכות באגרופים לעבר הצוואר והפנים של אחד מהם ואילו בשני בעט ואמר להם: "אני אזיין אתכם, אני אהרוג אתכם ואחתוך לכם את הזין". ניידת ועצרה את הנאשם וזה בתגובה אמר לשוטר שתשאל אותו "יא הומו, יא תימני שחור, אני אזיין אותך, בוא תמצוץ לי".

התנגדות למעצר, איומים על השוטר

באישום נוסף, נטען כי הנאשם עצר קטנוע עליו נסע, באמצע נתיב תחבורה. נהג מכונית פרטית, שהגיע למקום, ביקש ממנו להזיז את הקטנוע, הואיל וחסם את הנתיב ובין השניים התגלע ויכוח. שוטרים שהגיעו למקום ביקשו מהצדדים להזיז את כלי הרכב ולאחר בדיקה, הנאשם עוכב במקום לאחר שאחד השוטרים הריח ממנו ריח של אלכוהול הנאשם סירב לבדיקת דם והחל להתלהם ולקלל את השוטר, התנגד למעצר וקילל את השוטרים ולאחר שהובא לתחנה המשיך לקלל ולאיים על השוטר באומרו "תוריד את המדים שלך, אני אוריד את האזיקים ובוא נראה אותך גבר. אם אני לא מפרק לך את הפרצוף יא חתיכת מנאייק, אני שובר לך את הפנים יא זבל".

השופט ריכטר שהסתפק בעבודות שירות לאחר שהפעיל עונש מאסר על תנאי של חודשיים, ציין כי בין הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה יש לשקול שאף לא אחת מן העבירות היא בגדר עבירה מתוכננת וכולן בשל היות הנאשם בגילופין.

"אינו מתמודד עם בעיית האלכוהול"

"כל העבירות הינן פרי מצב השכרות שהנאשם הכניס את עצמו אליו", נכתב בגזר הדין, "ולכן הוא אחראי בלעדית למעשים. מדובר בהתנהגות נטולת עכבות ומשולחת רסן המאפיינת את נזקיה של צריכה לרעה של אלכוהול, הידוע כגורם מסיר עכבות; בפועל נגרם נזק מהתנהגותו למתלוננים והנזק יכול היה להיות חמור יותר".

השופט ריכטר הוסיף: "אין מחלוקת כי הנאשם חסך זמן שיפוטי בכך שנטל אחריות בשני תיקים. מצד שני, נטילת האחריות אינה שלמה, והנאשם מתכחש לצורך שלו לעבור טיפול כלשהו. הוא אינו רואה בעייתיות במצבו הנוכחי, ועל-כך יש להצטער, שכן על-פניו, נוכח נסיבות העבירות והעולה מהתסקיר ביחס לנסיבות חייו של הנאשם, נדמה כי יש לו בעיה של צריכה לרעה של אלכוהול, עמה אינו מתמודד".

______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דוד שאול גבאי ריכטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות