הוחמר עונשו של דורס נעמי פולקמן ז"ל

ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל את ערעור הפרקליטות וקבע כי ציון רצון, נהג מערבל הבטון שגרם למותה של הולכת הרגל, ירצה 9 חודשי מאסר בפועל
רונן לוי |
מעצר. ארכיון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בת"א, בראשות השופטת דבורה ברלינר, קיבל ערעור שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב להחמרת העונש שנגזר על נהג המשאית ציון רצון, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של נעמי פולקמן ז"ל אימו של חבר הכנסת לשעבר רועי פולקמן. במקביל בית המשפט דחה את ערעור הנאשם.

עוד בתעבורה:

כזכור רצון הורשע לאחר שבעודו נוהג במערבל בטון, לא עצר או האט לפני מעבר חצייה, עת חצתה המנוחה את הכביש. הנאשם לא נתן זכות קדימה למנוחה אשר הספיקה לחצות כ-2 מטרים ממעבר החצייה, פגע בה בעוצמה והמשיך בנסיעה. כתוצאה מהפגיעה, כאמור, הוטלה המנוחה אל הכביש ונמחצה תחת גלגלי המשאית. רק לאחר מספר מטרים עצר הנאשם את המשאית למשמע צעקות עוברי אורח מהרחוב, נסע מעט לאחור ועצר עצירה מוחלטת.

שופט בית המשפט השלום לתעבורה במחוז ת"א, עופר נהרי, גזר על הנאשם, גזר תקופת מאסר בפועל של 9 חודשים מהם 4 חודשים מאחורי סורג ובריח ו 5 חודשים בעבודות שירות, בנוסף, נפסל רישיון הנהיגה לתקופה של 12 שנים, נפסק פיצוי כספי של 25 אלף שקלים למשפחת המנוחה ותקופות מאסר על תנאי.

פסילת רישיון לעשור

במסגרת הערעור התבקש בית המשפט להחמיר את עונשו ובפרט את תקופת המאסר בפועל אשר אינה הולמת את חומרת מעשיו ודרגת רשלנותו. בית המשפט קיבל את ערעור המדינה וקבע כי תקופת המאסר תישאר בעינה אולם הנאשם ירצה את מלוא התקופה מאחורי סורג ובריח, תקופת פסילת הרישיון תעמוד על 10 שנים ויתר רכיבי הענישה יוותרו בעינם.

השופטים ציינו בהחלטתם כי: "בשולי הדברים אנו רואים להעיר כדלקמן, נתנו ליבנו למיהותו של המערער שבפנינו ואין לנו ספק כי ריצוי המאסר יקשה עליו מאוד. אנו רואים לציין כי המערער הסכים היום להמלצת בית המשפט כאמור לעיל, ואנו רואים בכל נטילת אחריות נוספת מבחינתו גם בשלב מאוחר זה בדומה ובנוסף לאחריות שנטל על עצמו כאשר הודה בעבירות שיוחסו לו עם סיומה של פרשת התביעה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות