הטרדות מיניות – מה צריך לדעת?

רק אחוז קטן מהנשים לא חוו הטרדה מינית עד להגיען לגיל 21. מה מוגדר כהטרדה מינית? מה נחשב כ"חיזור לגיטימי"? עו"ד ג'ני זיו במדריך שחשוב לכולם
עו"ד ג'ני זיו |
הטרדות מיניות - מה צריך לדעת?
הטרדה מינית, אילוסטרציה: evanto

הטרדות מיניות הן מכה של ממש. הסטטיסטיקה מראה, כי רק אחוז קטן מאד מהנשים לא חוו הטרדה עד להגיען לגיל 21. בשל כך, החוק רואה בחומרה רבה הטרדות מיניות ומציג מגוון רחב של סיטואציות שבהן הדבר יכול להיחשב כהטרדה ולא כ"חיזור לגיטימי".

ישנם כמה סוגים של הטרדות מיניות:

  • סחיטה באיומים נחשבת כבעלת אופי מיני, כאשר המעשה שהאדם הנסחט נדרש לעשותו במסגרת הסחיטה הוא בעל אופי מיני.
  • מעשה מגונה הוא מעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים- יש להבהיר, כי גם כאשר המעשה נראה "תמים" לכאורה, יש לשקול את הנסיבות, כמו גם תחושות הקורבן. פעולות כמו מגע בחזה, ליטוף הישבן, נשיקה בעלת אופי מיני ("נשיקה צרפתית") או נשיקה על הלחי כשלפניה או אחריה נאמרו אמירות בעלות אופי מיני, אוננות בפרהסיה, חיבוק בעל אופי מיני (הצמדת אברים אינטימיים).
  • אמירות מבזות ומשפילות בעלות אופי מיני או אמירות הכוללות התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית. מדובר באמירות שעל פניהן, על-פי אמות מידה אובייקטיביות, הן משפילות ומבזות או פוגעות בכבוד, וגם אם הביטוי המבזה לא כוון באופן ספציפי דווקא אל המוטרד.
  • הצעות או התייחסויות חוזרות בעלות אופי מיני. הצעות הופכות מיניות ומטרידות, כאשר המגיב אליהן מבהיר, כי הוא אינו מעוניין, בין אם באופן מילולי או בין במעשים כמו בריחה ויציאה פתאומית או התפטרות ממקום עבודה. על ההצעות להיות יותר מחד פעמיות ולחזור על מנת להפוך לבעלי אופי מטריד. המחוקק אף הוסיף, כי גם הצעה חוזרת שנאמרת בתוך כמה דקות, נחשבת למטרד.
  • אופייה המיני של ההצעה נגזר לא רק מהמילים הכלולות בה, אלא גם מנסיבות העניין (כגון: היחסים בין הצדדים, פערי הכוחות, פערי גילאים, כמות ההצעות, פגיעתן של ההצעות בכבוד האדם של המוטרד או בשוויון ושמרנותו של המגזר שאליו משתייכים הצדדים).
  • תצלום או פרסום תצלום של אדם באופן כזה שפוגע בפרטיותו ובמיניותו.
  • ניצול יחסי מרות והתנכלות- באם מדובר במקום עבודה או שירות כזה או אחר, במסגרתה המטריד השתמש בכוחו או העמדה שלו על מנת להטריד.

למידע נוסף בנושא עבירות מין ולייעוץ עם משרד עורכי דין בעל ניסיון רב בשנים בניהול תיקים מסוג זה לחצו כאן.

_______________________________________________

עו”ד ג’ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות