היכה את אחותו כי ברחה מהבית – נידון למאסר

ביהמ"ש השלום בב"ש הורה לנאשם, תושב הדרום, גם לפצות את אחותו ב-3,500 שקלים לאחר שהודה והורשע כי תקף אותה בסכין וגרם לה לחבלות
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, ענת חולתא, גזרה שנתיים מאסר ואלף שקלים קנס, על תושב הדרום, שהודה והורשע בעבירות של פציעה כשעבריין מזויין והחזקת אגרופן או סכין שלא כדין, לאחר שתקף את אחותו שניתקה את הקשר עם משפחתה. השופטת חולתא הורתא לו גם לפצות את האחות ב-3,500 שקלים.

עוד בנושא:

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, הנאשם והמתלוננת הם אחים. לפני כשבע שנים החליטה המתלוננת לנתק קשר עם משפחתה, לאחר שהכריחו אותה להתחתן בניגוד לרצונה. בחודש אוגוסט האחרון, הגיע הנאשם עם רכבו לתחנת אוטובוס בבאר שבע בה ישבה המתלוננת. הנאשם יצא מהרכב כשסכין בידו וביקש מהמתלוננת לבוא עמו באומרו: "בואי איתי לאוטו, אל תצעקי, את עשית לנו פאדיחות".

מכות בצוואר

המתלוננת ניסתה להימלט מהמקום, ואז תקף אותה הנאשם בכך שהכה אותה בראשה באמצעות ידית האחיזה של הסכין. המתלוננת נפלה ארצה וכשניסתה להתרומם, שב והכה אותה הנאשם בצווארה וברגליה באמצעות הסכין. כתוצאה מכך נגרמו לה חבלות של ממש והיא נזקקה לאשפוז בבית החולים.

במסגרת הסדר הטיעון, עתרו ב"כ הצדדים במשותף להטיל על הנאשם את העונשים הבאים: 21 חודשי מאסר בפועל בניכוי תקופת המעצר בתיק זה בלבד. התביעה טענה כי עונש זה יחול במצטבר לכל עונש אחר אותו מרצה הנאשם בתיקים אחרים. הסנגור טען, כי הנאשם עבר דרך שיקומית משמעותית בהליך הקודם בגינו הוטל עליו מאסר לריצוי בעבודות שירות. נטען, כי מדובר בעבירות על רקע אחר וללא דימיון בין התיקים ולכן ביקש שלא לבטל במחי יד את הדרך המשמעותית אותה עבר הנאשם ולהטיל את העונש כולו במצטבר.

מאסר משמעותי ראשון

השופטת חולתא ציינה בגזר הדין, כי לשון החוק מניחה, כנקודת מוצא, כי עונש מאסר שהוטל על נאשם, לאחר שהופקע מאסר בעבודות שירות, ירוצה במצטבר. זו נקודת המוצא של המחוקק בכל מקרה של הטלת עונש מאסר על אסיר. ואולם, לבית המשפט גם סמכות להורות אחרת וקבעה כי רק 3 חודשים מתוך 7 חודשי מאסר על תנאי ירוצו במצטבר.

"במקרה זה", כתבה השופטת בגזר הדין, "לקחתי בחשבון, מלבד גילו הצעיר של הנאשם, את העובדה כי הוא מרצה לראשונה בחייו עונש מאסר משמעותי. כמו כן לקחתי בחשבון, כי אין מדובר בנאשם רצדיביסט החוזר ומבצע עבירות דומות, או על רקע דומה, באופן שמלמד שאין מורא החוק עליו ושהוא אינו נרתע מהליכים פליליים קודמים. אכן, העבירה בה הורשע הנאשם בתיק שלפניי חמורה ונסיבותיה חמורות מאד, אך שיקולים אלה נשקלו על ידי הצדדים במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו והעונש לו עתרו במשותף. בכל הנוגע להפעלה של עונש המאסר בחופף או במצטבר, בית המשפט שוקל שיקולים נוספים או אחרים ובמקרה הזה העובדה שמדובר בעבירה 'מסוג אחר' מאפשרת להקל עם הנאשם".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת חולתא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות