תאגיד המים תמר תובע: "פרסומים דיבתיים בתוכנית 'הכל כלול'"

בתביעה שהוגשה נגד ערוץ 13 המשדר את התוכנית ונגד המגישה סיוון כהן נטען כי הוצגו טענות שקריות ומניפולטיביות כלפי התאגיד וגם ראיון עם המנכ"ל הוצא מהקשרו
נעמה כהן |
לוגו התוכנית "הכל כלול". צילום מתוך: ויקיפדיה

מגישת התוכנית הכל כלול, סיוון כהן, חרטה על דגלה מלחמת חורמה בתאגידי המים ומדי פעם היא משדרת כתבות אודותיהם. בימים האחרונים, ת.מ.ר תאגיד מים אזורי, הגיש נגדה ונגד ערוץ 13 ואר. ג'י. אי גרופ תביעת דיבה בסך 980 אלף שקלים, זאת בשל מה שהם מכנים פרסומים דיבתיים, מכפישים על ידי כהן בתוכנית 'הכל כלול'.

עוד בלשון הרע:

הכל החל כאשר בביתה של אישה בת 75 נתגלית קריאה חריגה ביותר במשך מספר חודשים ונשלח אליה מכתב שהתריעה על הצריכה החריגה ונציגי התאגיד לאחריו שוחחו עם בעל הנכס ועם בניה בטלפון והודיעו לה כי קיימת בנכסה צריכה חריגה. לטענת התאגיד נעשה נסיון לקריאת מד המים אולם השער בביתה היה נעול ללא אפשרות גישה למד המים. משכך, חויב חשבונה על בסיס הערכה צרכנית שהתבססה על צריכת המים בנכס זה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בחודשים שלאחר מכן שוב נרשמה חריגה ומהתאגיד טענו שעשו מספר ניסיונות להודיע טלפונית, על הצריכה החריגה, אולם, לא היה מענה.

פניות התאגיד לא נענו

בתוכנית הכל כלול פרסמה כהן כתבה וכך אמרה: "ועכשיו לסיפור הלא ייאמן של שמחה. קשישה נכה, בת 75. כשהיא משתחררת ממחלקת הקורונה בבית החולים, מה שאומר שהיא לא הייתה בבית, כן? היא מגלה שהחשבון שלה עוקל על ידי תאגיד המים, שימו לב, על חוב של 102 אלף שקל! בדירת פחון קטנה, שחלק גדול מהזמן יש בו שני חשבונות, תכף תראו ביחד, זה 102 אלף שקל. כשבעצם היא בכלל לא הייתה בבית".

לאחר הצגת הדברים, כך נטען בתביעה, עברה סיוון כהן לראיין את האישה לצד בנה. במהלך הריאיון, טענו השניים, כי עיקול חשבונה על ידי התאגיד, מנע ממנה לקנות תרופות. עוד טען בנה כי פניותיו לתאגיד לביטול העיקול נפלו על אוזניים ערלות, לאחר שנאמר לו שעד שלא תתוקן הנזילה בבית אמו, לא יוסר העיקול.

לטענת התאגיד מדובר בשקר מאחר, שבניגוד לדברים שאמרה כהן בשידור, העיקול שהוטל לא היה בגין החוב בסך 102 אלף שקלים כלל. למעשה, העיקול שהוטל עליה היה בגין חוב משגת 2019 והוא הסתכם בסכום של 1,565 שקלים בלבד. "משכך, הדברים שאמרה כהן בשידור, לפיהם "החשבון שלה עוקל על ידי תאגיד המים, שימו לב, על חוב של 102 אלף שקל" לא היו "אלא שקר מוחלט".

"תמונה מעוותת"

"לא זו אף זו", נכתב בתביעה, "מאחר שהתאגיד מסר את תגובתו לשידור התכנית בטרם שודרה, הרי שהנתבעות ידעו היטב כי התאגיד שב והתריע בפני האישה על הצריכה החריגה בחשבונה, כי נערכה עמה ועם ילדיה שיחת טלפון אשר התריעה בפניהם על הצריכה וכי נשלחו לה מכתבים רבים בנושא. ברי, כי הצגת הדברים ללא תגובת התאגיד, מוציאה אותם מהקשרם ומציגה תמונה מעוותת לחלוטין של הדברים, כפי שהתרחשו באמת".

לטענת התאגיד, יממה לאחר מכן שידרה כהן ראיון עם מנכ"ל התאגיד שלדבריהם מדובר היה בראיון ערוך. "לא זו בלבד שהנתבעות פרסמו חלקיק בלבד של הריאיון, לאחר שערכו אותו בצורה מניפולטיבית, תוך האשמת מנכ״ל התאגיד בהפצת שקרים, אלא שהנתבעות שוב יצרו את אותו חיבור כוזב ושקרי בין החשבון על סך 102 אלף שקלים שנשלח לבעלת הבית, לבין העיקול שהוטל עליה. זאת, כאמור, חרף ידיעתן הברורה, כי העיקול שהוטל היה עבור חשבון אחר, משנה אחרת, והסתכם ב-1,545 שקלים בלבד. אין ספק, כי בכך התכוונו הנתבעות לפגוע בתאגיד, להכפישו ולהשחיר את תדמיתו לעיניה של מדינה שלמה", נכתב בתביעה.

טרם הוגש כתב הגנה

כתב הגנה עדיין לא הוגש על ידי רשת וסיוון כהן ולטענת התאגיד שצירף פסק דין משנת 2002 מתביעה שהוגשה על ידי שרה נתניהו נגד רשת שוקן סיוון כהן ויוסף כהן ובפסק הדין נכתב אז: "מי שמבקש להתהדר בתואר עיתונאי, מי שבא בשם זכות הציבור לדעת, מי שעוטה על עצמו אצטלה של מי שמוטלת עליו בתוקף תפקידו "חובה חברתית ומוסרית לבקר את מעשיה ואת התנהגותה״ של התובעת יתכבד, ילמד את תקנון האתיקה המקצועית וינהג לפיו. זהו שטר ושוברו בצדו. הכוח העצום של העיתונות – עיקרו, חיובי, נחוץ ומבורך – מחייב ריסון. חירות עם אחריות. אם לא כן, תהא החירות, להפקרות".

התאגיד עוד ציין כי במהלך החודשים האחרונים נשלחו מטעמו מספר מכתבי התראה ליועמ״ש ערוץ 13, עוה״ד דבורה קמחי, אולם אלה לא נענו.

 

השמיצו אותך ברשתות החברתיות?
החוק קובע כי מגיעים לך עד 150,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

[gravityform id="17" title="false" description="false" ajax="true"]

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות