מה המחיר על העסקת עובדים ללא היתר במשך 14 שנה?

ביה"ד לעבודה הסתפק בקנס זעום של כ-6,000 שקלים על קבלן כוח אדם שהורשע בהעסקת עובדים זרים שלא כדין משום ש"לא היה מודע לביצוע העבירות"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שגית דרוקר, הסתפקה בקנס בסך 5,760 שקלים, על קבלן כח אדם שהעסיק במשך שנה 14 עובדים זרים. השופטת הורתה לו גם לחתום על התחייבות להימנע מביצוע כלל העבירות בהן הורשע משך שלוש השנים.

עוד בדיני עבודה:

הנאשם הוא הבעלים ומנהל בית עסק שעסק באספקת עובדים בתחום הניקיון.

כנגדו הוגש כתב אישום שייחס לו ביצוע עבירה של העסקת 14 עובדים זרים בתקופה של שנה בגין עבירה של עיסוק כקבלן כח אדם.

"לא היה מודע לביצוע העבירות"

הנאשם הודה בעבירות שיוחסו לו בכתבי האישום, ועל בסיס הודאתו ההוא הורשע. התביעה ביקשה לראות בכל אחת מהעבירות שבהן הורשע הנאשם כמקרים נפרדים, (14 עבירות) המצדיקים קביעת מתחם ענישה נפרד. התביעה ביקשה לקבוע עונש ספציפי בטווח שבין 40% לגובה הקנס המקסימלי שהינו סכום שנע בין 80-100 אלף שקלים.

השופטת דרוקר, שהתחשבה בנאשם, כתבה בין השאר בהחלטתה כי הערך החברתי הטמון בבסיס חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כח אדם, הוא הגנה על זכויות העובדים, והכרה בעובדה שעובדים המועסקים באמצעות קבלני כוח אדם הם קבוצה מוחלשת הנתונה לסיכונים מוגברים. מקום בו קבלן כוח האדם חדל לפעול, ומניעת מצב בו קבלן כח האדם מפסיק את פעילותו ומותיר את עובדיו מול שוקת שבורה. אולם, לדברי השופטת עומדת לנאשם הזכות כי לא היה מודה לביצוע העבירות.

הבין את הפסול במעשים

"מצאתי", כתבה השופטת, "ליתן משקל לטענת הנאשם לכך שהוא לא היה מודע לביצוען של העבירות וכי קבל יעוץ משפטי שגוי וכי עם היוודע לו האמור החליט לסגור העסק ולפיכך, הוא אינו עוסק עוד בתחום".

עוד הוסיפה השופטת בהחלטתה: "הנאשם הציג שורה של מסמכים שיש בהם, לכאורה, כדי לתמוך בטענתו לפיה עם היוודע לו האמור החליט לסגור את עסקו ובעקבותיו סגר את תיקו במע"מ ובמס הכנסה לרבות את חשבון הבנק של העסק התומכים בסך כי המדובר בכשל נקודתי ובמעידה חד פעמית. עוד יש ליתן את הדעת לכך כי הנאשם נעדר עבר פלילי. מנגד, לקחתי תחת שיקולי את העובדה שהעבירות נעברו במסגרת משלח ידו של הנאשם. בנוסף, נתתי דעתי לכך שאף אם קבל יעוץ משפטי שגוי עדיין היה על הנאשם להבין את הפסול במעשיו בהם הורשע".

עוד צוין כי הנאשם צירף תלושי שכר המעידים על היותו שכיר המשתכר שכר הקרוב לשכר מינימום ולפיכך, הוכיח לכאורה את מצבו הכלכלי הקשה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת שגית דרוקר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות