מאסר בפועל לבעל חברה שהורשע בניכוי חשבוניות פיקטיביות

ביהמ"ש השלום ברמלה גזר 8 חודשי מאסר בפועל וקנס של 14 אלף שקלים על מנהל חברת עבודות עפר שהורשע בעבירות מס בהיקף של כ-1.7 מיליון שקלים
דניאל בן חמו |
רשות המסים, ארכיון.

שופט בית משפט השלום ברמלה, הישאם אבו שחאדה, גזר 8 חודשי מאסר בפועל על מנהל חברת עבודות עפר שהורשע בניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-1.7 מיליון שקלים. השופט גם גזר קנס בסך 14 אלף שקלים על הנאשם והחברה.

עוד בענייני מסים:

מכתב האישום בו הורשע עלה כי חברת "דקל הארץ" העוסקת בתחום עבודות העפר, ומנהלה אבו גאנם, קיבלו 3 חשבוניות הנחזות להיות חשבוניות מס בסכום כולל של כ-1.7 מיליון שקלים, וזאת מבלי שעשו או התחייבו לעשות את העסקאות שלגביהן הוצאו החשבוניות. לאחר קבלת החשבוניות, רשם אותן אבו גאנם בספרי הנהלת החשבונות של החברה וניכה שלא כדין את סכומי המס המגולמים בהן בדיווחיה התקופתיים של החברה למע"מ. סכום המס שנוכה בגין החשבוניות עמד על 247 אלף שקלים.

נסיבות לקולא

כאמור השופט אבו שחאדה שגזר על הנאשם, 8 חודשי מאסר בפועל ו-5 חודשי מאסר על תנאי על טאלב אבו גאנם, מנהל חברת "דקל הארץ בניין ותשתיות בע"מ", הטיל על אבו גאנם קנס בסך 14 אלף שקלים וקנס בסכום זה גם על החברה. השופט לא קיבל את טענת ההגנה לאכיפה בררנית וכן את הבקשה שהעונש ירוצה בעבודות שירות.

"אומנם כתב האישום הוגש כמעט ארבע שנים לאחר ניהול החקירה בתיק", כתב השופט בגזר הדין, "אך כפי שנפסק בעניין אריאלי, אין בכך כדי להצדיק סטייה משמעותית ממדיניות הענישה הנוהגת על ידי השתת מאסר בדרך של עבודות שירות במקום השתת מאסר מאחורי סורג ובריח".

עוד הוסיף: "לכן, אכן לקחתי בחשבון לקולא את חלוף הזמן מאז מועד ביצוע העבירות, אך זאת רק כשיקול שמצדיק הקלה באורך המאסר בפועל מאחורי סורג ובריח שיושת על הנאשם, ולא כנימוק שמצדיק הסתפקות במאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות. לעניין הטענה של אכיפה בררנית, טענה זו אין בה ממש ודינה להידחות".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט הישאם אבו שחאדה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות