קנס של 200 אלף שקלים על השלכת פסולת ביתית ברבים

ביהמ"ש השלום בב"ש הטיל קנסות כבדים על חברת אבו ענזה מתכות, בעליה ומנהלה, לאחר שהורשעו בריבוי עבירות של לכלוך והשלכת פסולת ובגרימת ריח רע
אייל חן |
זיהום מים בדלית אל-כרמל - אילוסטרציה
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בבאר שבע, ג'ורג' אמוראי, הרשיע את חברת אבו ענזה מתכות בע"מ, את בעליה ואת מנהל החברה, וגזר עליהם קנסות כבדים, זאת בגין ריבוי עבירות של לכלוך והשלכת פסולת ברשות הרבים, וכן בגרימת ריח חזק או בלתי סביר המפריע או עלול להפריע לציבור. בנוסף, בית המשפט הרשיע את החברה ומנהלה גם בעבירה של עיסוק ללא רישיון עסק או היתר זמני. מנהל החברה הורשע בגין הפרת חובתו למנוע את עבירות החברה, כנושא משרה בה.

עוד בחדשות:

נתפסו "על חם"

על פי כתב האישום בין החודשים אוקטובר לדצמבר 2017 השליכו הנאשמים פסולת ביתית ברשות הרבים בעיר רהט באמצעות מכולות ומשאיות. הפעילות העבריינית נעשתה במסווה, לעיתים בחסות החשיכה וללא לוחיות רישוי, ובהיעדר רישיון עסק להובלת פסולת מאתר פסולת בלוד אל אתרים בדרום.

מפקחי המשטרה הירוקה תפסו "על חם" עובד של החברה כשהוא מעביר מכולה עמוסה בפסולת מתחנת המעבר שהופעלה ממול לגבעות בר, לעבר הרחבת העיר רהט. בפסיקה נקבע כי הנאשם ביצע מעשים אלו בשעת לילה, תוך נסיעה במשאית ללא לוחית רישוי, באישור ובידיעת בעל החברה.

בנוסף, כעולה מכתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה, נהגו הנאשמים וכן אחרים מטעמם להוביל באופן תדיר פסולת ביתית מאתר פסולת בלוד אל אתרי הפסולת דודאים או גני הדס, מבלי שהיו בידיהם הרישיונות וההיתרים הנדרשים על פי דין.

מניע כלכלי

באחרונה, בית המשפט גזר על הנאשמים את העונשים הבאים: על חברת אבו ענזה מתכות בע"מ הוטל קנס בסך 120 אלף שקל; על בעל החברה, עאדל אבו ענזה, הוטל קנס בסך 60 אלף שקל; ועל מנהל החברה, אמראן מסאללם, הוטל קנס בסך 20 אלף שקל. בנוסף הוטלו על הנאשמים התחייבויות להימנע מהעבירות שבהן הורשעו למשך 3 שנים ועל בעל החברה והמנהל הוטלו מאסרים על תנאי.

השופט אמוראי ציין בגזר הדין כי "מדובר בריבוי עבירות אשר יצרו סיכון ממשי לפגיעה באיכות הסביבה, באיכות האוויר וסיכון לזיהום הקרקע, וכן ביצירת מפגע של ריח חריף, וזאת בתוך סביבת מגורים בתחום השיפוט של העיר רהט. עוד הוסיף, כי העבירות בוצעו מתוך מניע כלכלי במסגרת עסקית ופעילות של חברה בע"מ".

____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ג'ורג' אמוראי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות