46 חודשי מאסר לבלדר סמים

תושב המרכז, 39, נידון למאסר לאחר שהורשע ע"פ הודאתו כי על רקע חובות לשוק האפור ייבא לישראל 5 קילוגרמים של קוקאין ומתאפתאמין
דנה לווינסקי |
ייבוא סם
אילוסטרציה envato

בית המשפט המחוזי מרכז, גזר 46 חודשי מאסר, על תושב המרכז, בן 39 אשר הואשם בעבירה של ייבוא סם מסוכן, לאחר ששימש כבלדר בשל חובות בשוק האפור וייבא לארץ כ-5 קילו של סמים מסוכנים.

עוד בפלילים:

על פי המתואר בעובדות כתב האישום המתוקן, בחודש פברואר שעבר, הנאשם נכנס לישראל בטיסה מברלין לנמל התעופה בן גוריון כשהוא נושא בתוך מזוודה בעלת תחתית כפולה, סם מסוכן מסוג קוקאין במשקל כולל של 2.976 קילו וכן סם מסוכן מסוג מתאפתאמין במשקל של 1.992 קילו.

הסדר טיעון

הצדדים הגיעו להסדר טיעון, לפיו הנאשם הודה והורשע בכתב האישום והופנה לקבלת תסקיר שירות המבחן. הוסכם שהמאשימה תעתור לעונש ראוי של 50 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס וחילוט, וההגנה תהא חופשיה בטיעוניה.

הסנגור ציין, כי מרשו, היה בלדר בלבד ולא הייתה לו היכולת האופרטיבית להוציא דבר כזה לפועל. "תפקידו", אמר הסנגור, "היה רק להכניס את המזוודה לישראל, והוא לא קיים קשרים בחו"ל. באותה מידה יכלו להיות במזוודה דברים אחרים או סם במשקל אחר. היכולת שלו לשלוט בכמות הסם היא אפסית. הוא הודה בהזדמנות הראשונה, לקח אחריות והפנים את חומרת מעשיו".

למרות דברי הסנגור, בית המשפט ציין בגזר הדין, כי העליון הדגיש את החומרה שיש לנקוט כלפי כל המעורבים בשרשרת הפצת הסם, לרבות כלפי בלדרי סמים אשר אינם ניצבים בראש ההיררכיה, ואשר מתפתים להצעות מפתות לרווחים קלים, ולעתים למחיקת חובות שצברו בשוק האפור. מערכת הפצת הסמים נסמכת בחלקה על בלדרים אשר מייבאים את הסמים לישראל, ואותם בלדרים מהווים חוליה משמעותית בייבוא הסמים לישראל. "לפיכך", נכתב בגזר הדין, "אין מנוס אלא להחמיר גם בעונשם של הבלדרים כדי להיאבק בתופעת יבוא הסמים הקשים לישראל".

ענישה מחמירה

"הנאשם", נכתב עוד, "אמנם מילא תפקיד של בלדר בלבד – הוא אינו המשלח ואינו סוחר הסמים שעתיד היה לקבל את הסמים ולהפיצם בישראל – אולם בתיקים מסוג זה, חלקם של הבלדרים הוא משמעותי וחיוני לביצוע העבירה. הבלדרים נמצאים אמנם במקום נמוך בהיררכיית העבריינות המייבאת את הסם לישראל, אך מהווים חוליה משמעותית בשרשרת ייבוא הסם. הנזק שצפוי היה להיגרם מהעבירה הוא רב, לנוכח סוגי הסם (קוקאין ומתאמפטמין) וכמות הסם, קרוב ל-5 קילו. אלמלא נתפס הסם על ידי המשטרה, הרי שהיה נכנס לישראל ומופץ ברחובותיה, וכתוצאה מכך היה עלול להיגרם נזק רב, כיוון שסמים ובפרט מסוג זה, הם מחוללי פשיעה".

עוד נכתב: "הנאשם ביצע את העבירה בעבור בצע כסף וכפי שעולה מדבריו לשירות המבחן, כדי להביא למחיקת חובותיו לשוק האפור. יש לתת את הדעת לשיקול הרתעת היחיד בגדרו של המתחם, וזאת בשים לב לגורמי הסיכון שמנה שירות המבחן ובכללם קשייו להתמודד במצבי לחץ, נטייה להתנהגות אימפולסיבית, התנהגות המבוססת על שיקולי רווח והפסד מידיים מבלי שמעריך את השלכות מעשיו לטווח הארוך והעובדה שלא שולב בטיפול סביב גורמי סיכון אלה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות