תביעת דיבה "קרא לי ענבל אור"

תביעת דיבה שהוגשה לביהמ"ש חושפת סכסוך מר בקיבוץ בצפון כשהיו"ר טוען כי אחד החברים פרסם בפומבי עלילות שווא מכפישות כלפיו. איך השתרבבה לסיפור ענבל אור?
%d7%92%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%95%d7%9f-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
ענבל אור. משקיעים רבים נותרו ללא כספם. צילום: פלאש 90

סכסוך מר בקיבוץ בצפון הארץ הוביל לתביעת לשון הרע, אותה הגיש בבית משפט השלום בקריות, יו"ר הקיבוץ נגד אחד החברים.

בתביעה, דורש יו"ר הקיבוץ פיצוי של 286 אלף שקלים זאת בגין מספר פרסומים מכפישים שלטענתו פרסם נגדו הנתבע. "הוא כינה אותי 'רמאי' ו'נוכל', השווה אותי לענבל אור ודרש לבדוק את עברי הפסיכיאטרי", כך מתואר בתביעה.

עוד בלשון הרע:

על פי התביעה, לאורך השנים האחרונות נוהג הנתבע לפרסם בפומבי הודעות, במסגרתן הוא מייחס לתובע, יו"ר הקיבוץ, "מעשים ומחדלים ללא ביסוס, קורא לו בשמות גנאי, והכל באופן בוטה ובזוי".

עבר פסיכיאטרי?

כך למשל, מפורט בתביעה, במסגרת פרסומיו השונים, כינה הנתבע את התובע בכינויי גנאי כגון "רמאי" ו"נוכל", במקרים אחרים הושווה לענבל אור (יזמת הנדל״ן הידועה המואשמת בפלילים), וכן דרש הנתבע לבדוק את עברו הפסיכיאטרי של התובע ולבחון אפשרות של הגשת תלונה במשטרת ישראל כנגדו בגין מעשי מרמה.

עוד מתואר כי הנתבע פרסם מכתב לתושבי הקיבוץ ובו דבר המהווה לשון הרע במסגרתו טען התובע באופן ברור ומפורש כי התובע הוא גנב, רמאי ונוכל.

"הנתבע פותח את הפרסום הראשון בעלילה דמיונית שהתרחשה לכאורה לפני עשרות שנים ובה מספר הנתבע כי התובע לווה ממנו סכום כסף אך סירב להחזיר אותו.

הנתבע מציין כי "כל אחד נורמלי ושפוי היה מחזיר את הכסף מיד", ומכאן כי לשיטתו של הנתבע, התובע אינו נורמלי ואינו שפוי", נכתב בתביעה והתובע הוסיף כי באותו פרסום בו תיאר הנתבע כיצד לכאורה לווה ממנו התובע סכום כספי של 10 שקלים, הוא השווה אותו לענבל אור, יזמת הנדל״ן המואשמת בהונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ולמורה פדופיל ולבסוף לילד אוטיסט, כך ממש.

מחכה להתנצלות

בחודש פברואר השנה פרסם הנתבע, כך על פי התביעה, מכתב נוסף בין תושבי הקיבוץ ובו דברי בלע מרושעים שוב כלפי התובע כאשר במסגרת מכתב זה, מלין הנתבע כי בשל היעדר ניהול תקין לדעתו הפסיד הקיבוץ הכנסות בשווי של כמיליון שקלים לשנה, ושוב קרא הנתבע לבדוק את עברו הפסיכיאטרי של התובע ויתר חברי ההנהלה והציע למנות צוות שיבחן הגשת תלונה במשטרה על מרמה בידי מנהלים.

"התובע יטען כי פרסומים אלו נועדו לפגוע בשמו הטוב, להשפיל, לבזות, ללעוג וכן לפגוע במשלח ידו ובמשרתו, כיושב הראש של הקיבוץ, כן יטען התובע כי לשון הרע במסגרת פרסומים אלו נעשו בכוונה לפגוע בו. בטרם הוגשה תובענה זו, דרש התובע מהנתבע לחזור בו מדבריו ולפרסם הודעת התנצלות באותו פורום בה פרסם לשון הרע כנגדו ואולם עד למועד זה, הנתבע סירב לעשות כן וטרם פרסם הודעת התנצלות כאמור ו/או חזר בו מדבריו הקשים והפסולים כנגד התובע", נכתב בתביעה.

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות