בקשה לייצוגית: גז יגל גבתה חיובים ביתר

לקוחות של חברת הגז טוענים בתביעה כי היא גובה תשלום על פי הערכה ולא על פי קריאת מונה ועל כן חויבו מעבר לנדרש ולשיטתם הנזק שנגרם לקבוצה עומד על כ-14.5 מיליון שקלים
דניאל בן חמו |
גז יגל גבתה חיובים ביתר
בלוני גז. צילום: פלאש 90

לבית משפט המחוזי מרכז, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית על ידי שני לקוחות של חברת הגז – גז יגל, נגד החברה בגין חיובי יתר, לאחר שהחברה גבתה תשלומים על פי הערכה ולא על פי קריאת מונה. המבקשים העמידו את התביעה האישית על 418 שקלים ואת סכום התובענה הייצוגית על כנגד גז יגל למעלה מ-14 וחצי מיליון שקלים.

עוד בצרכנות:

חברת גז יגל נוסדה לפני 20 שנה, הינה בעלת רישיון ספק גז בלתי מוגבל, פעילותה פרוסה כיום ברחבי הארץ כולה, מעכו בצפון ועד לדימונה בדרום, והיא אחת מחמשת החברות הגדולות במשק בתחום הגז. המבקשים הינם לקוחות החברה מזה שנים רבות אשר מתגוררים בבניין בו ישנו צובר גז מרכזי ושעון נפרד לכל דירה, כאשר דיירי הבניין משלמים למשיבה עבור הגז שרכשו מדי תקופה של כחודשיים ימים.

חשבונות גז גבוהים

על פי הבקשה, אחד המבקשים הבחין בתקופה האחרונה כי היו כמה חשבונות גז בסכומים גבוהים וחריגים. עת שוחח המבקש עם נציגי השירות של גז יגל אודות גובה החשבון החריג, הם דרשו ממנו בכל תוקף לצלם עבורם את מונה הגז בטרם יוקטן החשבון.

בשיחותיו עם נציגי המשיבה חזר המבקש על כך שהמשיבה היא שמחויבת לקרוא את מונה הגז ולא ייתכן שיידרשו ממנו לטרוח. לטענתו, גם בחלוף כמעט חודשיים ימים, הקריאה בפועל של מונה הגז לא הגיע להערכת הצריכה המופרזת של המשיבה חודשיים לפני כן. על פי הטענה, במהלך השנה האחרונה כמחצית מקריאות המונה שלו נעשו על בסיס הערכה כפי שעולה מהחשבוניות.

בבקשה צוין כי לפחות פעמיים נמצא החשבון של המבקש מופקע ומופרז, שכן בבדיקת מונה הגז (שנערכה ימים לאחר "סגירת" מועד החשבון) התברר שעדיין הצריכה נמוכה משמעותית מצריכת הגז שלפיה חויב.

לקוחות גז יגל מרגישים מרומים

גם המבקשת השנייה משלמת את חשבון הגז שלה בהרשאה לחיוב. לאורך תקופה ארוכה צוין שהיא כלל לא הבחינה בחיובי היתר המופרזים בשל התבססות על "הערכה" של המשיבה, שכן חשבונות הגז שולמו כסדרם באמצעות הרשאה לחיוב. כאשר עזבה את דירתה ולצורך כך יצרה קשר עם המשיבה וקראה את קריאת המונה בפועל נכון למועד העזיבה, לתדהמתה, התברר כי קריאת המונה בפועל היתה נמוכה מחשבון גז מופרז שנשלח לה כחודשיים ימים לפני כן.

"המבקשים", נכתב בתביעה, "נתנו את אמונם ומבטחם במשיבה שהיא תגבה מהם תשלום אך ורק עבור הצריכה האמיתית של מ״ק גז, והם לא העלו על דעתם שהמשיבה עושה להם 'תרגיל' שכל כולו הונאה ומחייבת אותם בחשבונות מנופחים המבוססים על 'הערכה' ואף לא משלמת להם הפרשי ריבית והצמדה. על סכום עודף שגבתה מהם, ואף לא תשלום עבור ׳הוצאות צרכן׳, וזאת בניגוד משווע להוראות הדין".

"עת התברר למבקשים", נכתב עוד, "כי המשיבה גבתה ממנו תשלום עבור מ״ק גז שהוא כלל לא צרכו, וכי המשיבה שלחה להם חשבונות גז מנופחים לעיתים במאות אחוזים מעבר לצריכה בפועל – הם הרגישו, ובצדק, מרומים, והדבר גרם להם לתחושות קשות (ומוצדקות) של כעס, תסכול וכיוצ״ב".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות