28 חודשי מאסר לבעל מכה

תושב השרון הורשע ב-3 אישומים של אלימות כלפי בת זוג. העובדה כי בנערותו היה עד לרצח אימו ע"י אביו לא שכנעה כי את ביהמ"ש כי יש להתחשב בו
רונן לוי |
אלימות במשפחה גבר אישה מכה תוקף תקיפה
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר 28 חודשי מאסר וקנס בסך 2,000 שקלים, על תושב השרון שהורשע בהתאם להודאתו בכתב אישום מתוקן, בביצוע עבירות אלימות כלפי בת זוגו דאז, בשלושה אישומים נפרדים. השופט גם הורה לו לפצות את המתלוננת בעשרת אלפים שקלים. מדובר בגבר שבעת שהיה נער היה עד לרצח אימו על ידי אביו ולאחר מכן להתאבדותו.

עוד בנושא:

על פי כתב האישום, ביקשה המתלוננת להיפרד מן הנאשם, לאחר שיחת טלפון בין השניים שהסתיימה ביוזמת המתלוננת, הגיע הנאשם לביתה, ולשאלתה מדוע הגיע השיב: "את אמרת בטלפון שאין לך כוח לדבר, אני אראה לך כמה כוח יש לך לדבר".

"אני אראה לך מה זה אלימות"

הוא הוסיף, כך נטען, ואמר כי איננו מעונין שהמתלוננת תעמוד בקשר עם הגרוש שלה ואבי ילדיה ולאחר שהבחין במסרונים בינה לבין בעלה לשעבר אמר לה: "אני אזרוק אצלו רימון בבית. אני אהרוג את הכלבה שלו, מספיק אני שם אקמול בתוך נקניק והיא מתה". למחרת, אחרי שאמר לה שהוא רוצה להרוג את בעלה לשעבר ובטוח שהיא עודנה אוהבת אותו ונסע עימה אמר לה בדרך כי ייקח לה את הבית, כי ניצלה אותו מינית, והוסיף: "ניצלת אותי, אני אראה לך מה זה אלימות, אני חודש אשב אצלך בבית, אני אמרמר לך את החיים, אני אהיה אלים כמו שאת טוענת שאני, אני אנצל אותך מינית".

במהלך הנסיעה בעודם על כביש מהיר החל הנאשם למשוך בשערות ראשה של המתלוננת ואמר לה לעצור בצד. המתלוננת סירבה והוא בתגובה אחז בהגה והסיט את הרכב לשוליים. בהמשך לכך, השניים שבו לביתה והוא החל להכותהּ בכך שסטר בפניה, משך בשערות ראשה, הפילהּ ארצה ובעט בה. אז אמר לה הנאשם: "את רואה, כשאני לא שתוי אני לא יכול להרביץ חזק". הוא נטל בקבוק עראק, שתה אותו, והמשיך להכות את המתלוננת בראשה אשר נחבט בקיר, הפילהּ ארצה, תפס בשערה בחוזקה ותלש שערות מראשה, בעט ברגליה שוב ושוב בעודה שרועה על הרצפה.

האב התאבד לנגד עיניו

לאחר מכן צילם אותה בטלפון הנייד שלה ובטעות שלח את הסרטון לחברתה ולאחר שזאת התקשרה לבדוק אם הכל בסדר שבר את הטלפון הנייד והמשיך להכות את המתלוננת בראשה, נטל מקל מגב ופגע באמצעותו בירכהּ ובזרועהּ. החברה הזעיקה את המשטרה ולאחר שאלה הגיעו אמר לה: "אני ארצח אותך, אני ארצח את חברה שלך". בהמשך נאלצו השוטרים לפרוץ את דלת הבית, לאחר שהנאשם סירב לפתוח וגידף אותם באומרו "אני אזיין אתכם". כשביקשו לעוצרו התפרע הנאשם והתנגד לניסיונותיהם לאוזקו, תוך הפעלת כוח.

כתב האישום ייחס לו מקרים נוספים בהם היכה אותה והסנגור ציין כי מדובר באדם שעבר טראומה עת חזה בעודו נער, ברצח אמו על ידי אביו שאף התאבד לנגד עיניו ובכוחותיו הדלים ניסה הנאשם לבנות את חייו, למד מקצוע ופעל כדי ללכת בדרך הישר וכן ציין הסנגור, כי עברו הפלילי איננו מכביד – לחובתו הרשעה יחידה משנת 2006 בגינה לא ריצה עונש מאסר.

"אין נסיבות לקולא"

השופט אבנון החליט לבסוף להחמיר עם הנאשם וקבע כי בכל הקשור לקביעת מתחמי הענישה "קשה למצוא נסיבות של ממש לקולא".

"מעשיו של הנאשם בוצעו מתוך תכנון וכוונה מלאה. הוא תקף את המתלוננת באלימות מסלימה והולכת, לא נרתע מהחבלות והנזקים שגרם לה, ומהסיכון שהסב לה ולסביבה (בתקיפתה פעמיים במהלך נהיגה ברכב). אוסיף כי פוטנציאל הנזק החמור שעלול היה להיגרם למתלוננת גבוה מאד. כן יש לתת את הדעת לפגיעה המנטלית שלבטח נגרמה לה, כזו שקיבלה ביטוי מסוים בתצהיר קורבן, שם תיארה המתלוננת פחד מפני היום בו ישוחרר הנאשם ממאסר, וחשש מנקמה, תחושות שקיבלו ביטוי גם בשיחתה עם קצינת המבחן", כתב אבנון בגזר הדין.

_____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות