למה תבע תאגיד המים דיבה?

תאגיד המים מעיינות הדרום הגיש תביעת לשון הרע לפיצוי של 142 אלף שקלים מתושב דימונה שלטענתו השתלח בהם הפייסבוק בשל סירוב לזכותו על צריכה חריגה
מעיין לביא |
פייסבוק

תאגיד המים מעיינות הדרום בע"מ, הגיש תביעת לשון הרע, לבית משפט השלום בבאר שבע, בסך 142 אלף שקלים נגד לקוח, תושב דימונה, שלטענתו משתמש בין היתר ברשת החברתית ״פייסבוק״ הן תחת שמו האישי והן תחת שם נוסף במטרה לפרסם את דעותיו ולתת במה להגיגיו ולהשתלח בהם. הסיבה להכפשות, כך על פי התביעה, היא סירובו של התאגיד לזכות את חשבונו על צריכה חריגה.

עוד בלשון הרע:

"כר נוח להתקפות"

על פי התביעה, הנתבע מצא את התאגיד כ"כר נוח להתקפות בוטות בלתי פוסקות". כאשר המניע, כך על פי התביעה, למסע הכפשה זה, סירוב התאגיד להיכנע לדרישותיו הבלתי חוקיות של הנתבע בכל הקשור לזיכוי חשבונו באופן שאינו תואם את החוק ואת הכללים המחייבים בגין נזילה שארעה ברשת המים הפרטית של הנתבע.

במהלך חודש ינואר השנה, כך מתואר בתביעה, לאחר שהתאגיד זיהה במד המים המשרת את הנתבע צריכה חריגה, פנה התאגיד מיוזמתו לנתבע והתריע בפניו על צריכה חריגה. בהתאם לכללים, הגיש הנתבע בקשה להכרה בנזילה. בקשתו אושרה, והנתבע קיבל את הזיכוי החלקי בגין הצריכה החריגה בהתאם לחוק ולכללים.

דרש זיכוי מלא

הנתבע, נטען בתביעה, לא השלים עם העובדה שמדובר בזיכוי חלקי ודרש לקבל זיכוי מלא, זאת כאמור בניגוד לחוק ולכללים. לדרישה זו לא יכול היה התאגיד להיענות. כתוצאה מכך, נכתב בתביעה, החל הנתבע במסע הכפשה שיטתי ומכוון של האשמות פוגעניות, שקריות בלתי מבוססות ובלתי פוסקות באופן עקבי ומגמתי תוך שהוא מוציא לשון הרע על התאגיד.

"כך", כותבים נציגי התאגיד לבית המשפט, "פרסם הנתבע באמצעות עמודי הפייסבוק שלו, את הפרסום הבא בקשר לאירוע נקודתי שנוגע לחשבון המים שלו: 'תאגיד המים מעיינות הדרום"־ עבריינית ברשות הממסד'… "תאגיד המים מעיינות הדרום הוא תאגיד שמנסה לעשוק מכל הבא ליד, כדי לממן משרדי פאר ואלפי עובדים ומזכירות, שלא נדבר על עוד משרדים מומצאים" וכן פרסם גם: "תאגיד המים "מעיינות הדרום", הוא כמו גרורות מסרטנות שמנסה לעשוק מכל הבא כדו לממן משרדי פאר ואלפי עובדים ומזכירות שלא לדבר על עוד משרדים ממוצאים…". כשאת הפרסום הוא מסיים במילים – 'היום זה אני מחר זה הם'".

תביעת השתקה?

לטענת התאגיד, נציגיו שלחו מכתב התראה אל הנתבע, בדרישה לפיה, בין היתר, יחדל מפרסומיו הפוגעניים, יתנצל על דבריו ויפצה את התאגיד בגין נזקיו, שאם לא כן יינקטו הליכים משפטיים כנגדו. לפי התביעה, לאחר משלוח המכתב החל הנתבע במשלוח הודעות דוא״ל רבות, שונות ומבולבלות למנכ״ל התאגיד ולבאי־כוחו.

זאת, כאשר הוא מפציר בתאגיד שלא להגיש תביעה כנגדו באמתלות שונות ולרבות העובדה כי יש לו "כמה רישומי הוצל״פ פתוחים" כך שיהיה קשה להיפרע ממנו, כי מדובר בתביעה שהיא "נטו השתקה כמו במשטרים אפלים", כי הוא מייצג עניין עקרוני שנוגע לתושבים רבים. בד בבד טען הנתבע כי פרסם "התנצלות" אותה ניסח בעצמו ואף הציע לשלם פיצוי בגובה של מאות שקלים בודדים בבחינת take it or leave it"".

כעת, כאמור, התאגיד תובע מהאזרח את הפיצוי הכספי וכן לחייב אותו "להסיר את כל הפרסומים הפוגעניים מרשת האינטרנט ומכל מקום אחר בו הם מופיעים ולפרסם התנצלות בפני התובעת ולתקן את דברי לשון הרע שבגינם הוגשה התביעה וזאת במקום ובאופן שלא יפחת מהאופן בו פורסמו הפרסומים השקריים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות