בקשה להקלה בעונש מסוג התלייה (השעיה) | מאמר מאת רוני ברוש

כל אדם ובעל מקצוע שרישיונו המקצועי הותלה (השעיה/הפסקה) או בוטל בהליך משמעתי, רשאי בתנאים מסוימים לפנות לנשיא המדינה בבקשה לקצר את תקופת ההתליה או הביטול (חנינה). משרד עורך דין רוני ברוש מלווה ומייעץ בנושא הגשת בקשה לביטול השעיה של רישיון מקצועי לכל אורך ההליך
עורך דין רוני ברוש |
בקשה להקלה בעונש מסוג התלייה (השעיה) | מאמר מאת רוני ברוש

מהי התלייה (השעיה)?

כשמדברים על ביטול רישיון מקצועי בעקבות "התלייה" – מתכוונים לאותו עורך דין שרישיונו לעסוק בעריכת דין נשלל ממנו לאחר שהורשע בפסק דין המשמעתי של לשכת עורכי הדין, או יועץ ההשקעות שרישיונו הושעה על ידי הרשות לניירות ערך, כמו גם פסיכולוג שוועדת משמעת קבעה שרישיונו יהיה בהשעיה למשך מספר שנים, במצב זה, ניתן עונש ההתלייה (או בעצם – השעיה, בשפה שגורה יותר). 

בקשה להקלה בעונש מסוג התלייה (השעיה) – וחנינה

בהגדרה. ביטול רישיון מקצועי מגדיר מצב שבו נשלל רישיונו המקצועי של אדם, בין אם בהליך משמעתי של השעיה ובין אם ביטול רישיונו, כלומר, שנקבע לו בחוק שרק לאחר תקופת המתנה הוא יוכל לפעול לחדש אותו. ישנם כמה תנאים לזכאות להגשה לחנינה על ידי הנשיא:

  1. הבקשה להקלה בעונש הוגשה רק לאחר מיצוי כל ההליכים המשפטיים האפשריים.
  2. הגיש את הבקשה עשרה חודשים לפחות מהיום שהרישיון הותלה או בוטל.
  3. ההחלטה בהליך המשמעתי שבה הרישיון קיבל התלייה או בוטל – הפכה סופית.
  4. ישנן נסיבות מיוחדות ויוצאות דופן המצדיקות את קבלת הבקשה.

חשוב לזכור כי בקשה להקלה בעונש תוגש רק לאחר שמוצו כל ההליכים המשפטיים האפשריים (ערעור וכו') ותתקבל במקרים חריגים במיוחד.

המיתוס הגדול מאחורי החנינה

לעיתים אנו נרתעים מהמילה "חנינה" לאחר ששמענו שמועות אודותיה כמו הסברה כי ניתן להגיש חנינה פעם אחת בחיים?! התשובה היא חד משמעית לא! ניתן להגיש חנינה יותר מפעם אחת בחיים אבל כן חשוב לזכור כי לא ניתן לערער על החלטת הנשיא, אך ניתן להגיש בקשה נוספת 6 חודשים לאחר ההחלטה, אם חל שינוי משמעותי בנסיבות לאחר ההחלטה, החוק אינו מאפשר לנשיא המדינה להעניק חנינה מלאה או למחוק את תוצאות העבירה. 

למה עדיף לבצע את ההליך בליווי עורך דין?

משרד עו"ד רוני ברוש בעל וותק שנים במגרש הדין הפלילי והמשמעתי ובעל ניסיון רב בהתנהלות מול הגורמים האחראים ועבודה בכל התחנות מהליך משמעתי ועד לפסק דין חלוט.

חשוב לזכור, הגשת חנינה היא אמנם איננה חד פעמית אבל יש להקפיד על כל הכללים כאשר אנו מגישים אותה כדי שתתקבל התוצאה הראויה ובשביל זה אנחנו כאן. משרד עורכי דין רוני ברוש.

מאמרים נוספים מאת עו"ד רוני ברוש:

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות