משרד העבודה והרווחה מעדכן את תקנות הבנייה באתרי הבנייה בישראל

 מינהל הבטיחות בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה מוביל עדכון מקיף בתקנה המרכזית המסדירה את הבטיחות באתרי הבנייה. 'תקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בנייה) תשמ"ח-1988' מפרטות את האופן בו עבודות הבנייה צריכות להתבצע, החל מבעלי התפקיד האחראים להבטחת שלום העובדים המועסקים בהן וכלה בקביעת דרישות טכניות לאופן ביצוען.
רונן חן |
תאונת עבודה, אילוסטרציה

 

משרד העבודה והרווחה מפרסם היום להערות הציבור דו"ח הערכת השפעת נטל רגולטורי (RIA) המפרט לראשונה את מדרג הסמכויות והאחריות של בעלי התפקידים באתרי הבנייה

בשלב הראשון המשרד מפרסם להערות הציבור דו"ח הערכת השפעת נטל רגולטורי (RIA) המפרט את מדרג הסמכויות והאחריות של בעלי התפקידים באתרי הבנייה ובהמשך, המשרד יוביל את שינוי החקיקה בכנסת.
שינויי החקיקה יגדירו לראשונה את סמכותם של בעלי תפקיד מרכזיים באתר הבנייה. כך שלצד אחריותם של מבצע הבנייה ומנהל העבודה תוגדר הסמכות ליזם הבנייה, למתכנן הבנייה, לפיקוח העליון ולמהנדס השלד.
התהליך שמוביל המשרד ואשר תפיסתו מוצגת בדו"ח, מתבסס על בעלי תפקיד המוזכרים בחקיקה מקבילה מעולמות התכנון והבנייה לצד הלימה לדרישות וסביבת הבטיחות המעוגנת במדינות מערב אירופה, ובראשן אנגליה.
לצד עדכון בעלי התפקיד אשר לאחר העברת התקנות בכנסת יישאו באחריות להבטחת שלום העובדים באתר, מפרט  המשרד בתקנות שינוי חקיקה נוספים שמטרתם להטמיע עבודה על פי ניהול סיכונים באתר, חיזוק בעלי התפקיד ושמירת כשירותם המקצועית, חובת יידוע בטרם הקמה/הגבהה/פירוק של עגורן צריח  וזאת לצד תיקון משלים בתקנות בטיחות מקבילות.
המשרד הטמיע בתקנות העתידיות שורת תיקונים אשר מטרתן הפחתת הנטל הרגולטורי הקיים בענף שמטרתו מחד לייתר הגבלות אשר חוקקו לפני שנים ומאז לא עודכנו, ומאידך לאפשר לענף לפעול בצורה יעילה יותר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות