על רקע פוליטי: תומך השלטון באריתריאה היכה מתנגד

הנתין הזר, המתגורר בת"א, נידון ל-50 ימי מאסר לאחר שהורשע בתקיפה הגורמת לחבלה לאחר שהיכה במקל מתנגד לשלטון בארץ מולדתם ואיים "זו רק ההתחלה"
אייל חן |
אזור שכונת התקווה בתל אביב (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה), צילום: פלאש 90

הריבים בין מתנגדי ותומכי השלטון באריתריאה, הפכו להיות דבר שכיח בדרום תל אביב, הרבה פעמים זה נגמר בקטטות ופציעות. באחרונה שופט בית המשפט השלום בתל אביב, רועי פרי, גזר 50 ימי מאסר על נתין זר מאריתריאה, בן 29, שהורשע בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממש של נתין זר אחר שמתנגד לשלטון באריתריאה, השופט פרי גם הורה לו לשלם פיצויים בסל 1,000 שקלים.

עוד בפלילים:

על פי כתב האישום המתוקן, עולה כי המתלונן הגיע רכוב על אופניו לכספומט בבנק הפועלים ברחוב ההגנה בתל-אביב. או אז הגיע למקום הנאשם רכוב אף הוא על אופניו, ניגש לעבר המתלונן, וללא התראה מוקדמת תקף אותו בכך שסטר לו בפניו והרים לעברו מקל מעץ. המתלונן שאל את הנאשם מדוע הוא עושה כן והנאשם השיב שהמתלונן מדבר עם אנשים נגד השלטון "וכי זו רק ההתחלה".

תקף עם מקל

הנאשם הוסיף ותקף את המתלונן פעם נוספת בכך שהכה אותו עם המקל בצדו השמאלי של הראש. המתלונן ניסה להתגונן והנאשם הכה בו מספר פעמים באמצעות ידיו. המתלונן עלה על אופניו על מנת לעזוב את המקום והנאשם ניגש אליו בשנית ובעט בו. כתוצאה מהתקיפה, נגרמו למתלונן חבלות בראשו. הנאשם נטל מהמתלונן את הטלפון הנייד שהיה ברשותו ועזב את המקום. הטלפון הוחזר למתלונן בהמשך, על ידי חברו של הנאשם.

השופט פרי ציין כי מדובר בפרץ אלימות של הנאשם כלפי המתלונן, שכלל שימוש בחפץ פוגעני בדמות מקל והמדובר בחבלה של ממש, גם אם איננה מצויה במדרג הגבוה וגם אם בעטיה לא נזקק המתלונן לטיפול רפואי, אין להקל ראש בדברים.

על רקע פוליטי

"אירוע התקיפה טומן בחובו היבט חומרה נוסף", כתב השופט בגזר הדין, "שכן המניע לתקיפה, כפי שהבהיר זאת הנאשם, הוא העובדה כי המתלונן 'מדבר עם אנשים נגד השלטון וכי זו רק ההתחלה', דהיינו רקע פוליטי. אני דוחה את טענת ההגנה כי המתלונן גידף את הנאשם עובר לאירוע, דבר שלא בא זכרו בכתב האישום המתוקן והמוסכם, שהוגש במסגרת ההסדר".

השופט פרי הוסיף: "בהינתן נסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה, לרבות נטילת אחריות והבעת חרטה, חסכון בזמן שיפוטי, העדר עבר ואי פתיחת תיקים חדשים, גילו של הנאשם ונסיבותיו האישיות – מצאתי למקם את הנאשם בתחתית המתחם העונשי".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רועי פרי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות