קצין משטרה תובע: "השכן שלי הכפיש אותי"

השוטר טוען כי בשל העובדה שלא שכר את שירותיו של השכן לשיפוץ ביתו הוא סופג ממנו לשון הרע בתוכניות רדיו: "הוא ממרר את חיי ואת חיי משפחתי"
דניאל בן חמו |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

לבית משפט השלום בחיפה הוגשה תביעת לשון הרע בסך 140 אלף שקלים, על ידי קצין משטרה מצפון הארץ, אשר תבע את שכנו. בתביעה הוא טוען כי בשל העובדה שלא שכר את שירותיו של השכן כממונה בטיחות לבית שהוא משפץ, הוא ספג ממנו הכפשות בתוכנית רדיו בצפון. "הוא ממרר את חיי ואת חיי משפחתי", טען בתביעה.

עוד בלשון הרע:

על פי התביעה, קצין המשטרה, רכש בית פרטי בקריית אתא והחל בשיפוץ הבית, תוך שקיבל כל האישורים הנדרשים לעשות כן מהועדה המקומית ובידו היתר כדין לבצע כל הפעולות אשר ביצע ומבצע בימים אלו. בשלב מסוים פנה השכן לתובע בבקשה כי ישכור את שירותיו כממונה בטיחות על השיפוץ והחל ליתן הנחיות לפועלים תוך השגת גבולו וללא רשותו ובתגובה מסר לו התובע כי אין הוא ומשפחתו מעוניינים בשירותיו וכי כל בעלי המקצוע הנדרשים נשכרו כבר לצורך ביצוע העבודות כדת וכדין.

"מאמלל את משפחתי"

השכן, כך נטען, אף ביקש כי התובע יעשו למענו עבודות על חשבונו ומשסירב לבקשותיו אלו החליט לאמלל את חיי משפחתו ושלוותו ולנסות לפגוע בו ובשמו הטוב וכן במשרתו בכל דרך אפשרית.

בתביעה מציין קצין המשטרה, כי הבליג לכל הפרובוקציות מצד הנתבע הכוללות הטרדה של בעלי המקצוע, הגשת תלונות במשטרה ובמח״ש שאין בהן ולא כלום והפצת לשון הרע באמצעי תקשורת ובע״פ, תוך מסירת פרטים כוזבים שיש בהם בכדי לנסות ולפגוע בשמו הטוב ובמשרתו.

בתביעה הוא מתאר כי בין השאר הנתבע התראיין לרדיו חיפה ובין השאר מסר בראיון כי התובע "מצפצף על הצו של הפסקת העבודה וכי הוא "בונה מה שבא לו" וכן "מה שאמר ומה שעשה שני דברים שונים". עוד מסר השכן בראיון כי התובע "ביצע עבירה" של בניה ללא היתר ושהוא ציפה את ביתו בחומות "כמו כלא" ובנה לכאורה על גבי ביתו של הנתבע קיר לבנים. עוד הגדיל השכן לעשות כאשר השווה את הבניה החוקית לחומות "כמו בכלא השרון".

רמיזה לבנייה לא חוקית

השכן, כך נכתב לבית המשפט, גם טען כי התובע "כרגע תחת צו הפסקת עבודה מנהלי ובכל זאת הוא ממשיך לבנות מה שהוא רוצה שם" וכי הוא "הלך בשיטת מצליח" תוך רמיזה כאילו בנה בניה לא חוקית ומתנהל שלא כחוק וייחס לתובע "בניית בית מחוץ לבית" ורמז לקשרים פסולים ואסורים של התובע בעירייה ובועדה המקומית לרישוי ובניה.

הריאיון ברדיו יצר, לטענת התובע, גלים שליליים רבים ואף פורסם באתרי אינטרנט שונים, כולל האתר של "כאן חדשות 11" ו"רוטר" שלהם הד נרחב ותפוצה רבה ופרסום זה הועבר גם בקבוצות ווטסאפ רבות. בימים שלאחר התכנית פנו חבריו ועמיתיו של התובע לעבודה ומסרו לו כי האזינו לתכנית ולא האמינו למשמע אזניהם.

עובדות שקריות

"יודגש", נכתב בתביעה, "כי לא מדובר בהבעת דעה פוגענית של הנתבע ביחס לתובע, אלא בקביעות שהמרכיב הפוגעני הדומיננטי בהן נסמך על עובדות שקריות שהיה על הנתבע לדעת כי אינן נכונות. ביום הראיון הנ״ל התובע אחז בהיתר כדת וכדין. התובע יוסיף ויטען, כי מעבר לפגיעה בזכותו החוקתית לשם טוב, לפגיעה דנן יש משמעות כלכלית ואישית משמעותית וזאת בשל תפקידו כקצין בכיר במשטרת ישראל, הנסמך על מוניטין אישי ויושרה בעבודתו מול הציבור ומול מפקדיו ופקודיו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות