האם המשטרה השתמשה באזרחים כמחסום חי?

המשטרה פרסמה תיעוד מרדף בכביש 6, שבסיומו התנגש הנמלט ברכב ופצע שוטרת. אולם מהסרטון עולה כי מי שסיכן את משתמשי הדרך היו דווקא השוטרים
רונן לוי |
מחסום משטרתי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

אתמול המשטרה פרסמה תיעוד של מרדף בכביש 6 שבסיומו שוהה בלתי חוקי, בן 32, ללא רישיון נהיגה, שנמלט מהשוטרים התנגש ברכב תוך סיכון משתמשי הדרך ופציעתה החמורה של שוטרת.

צפייה בסרטון מגלה כי מי שסיכן את משתמשי הדרך, היו דווקא השוטרים שביצעו חסימה של כביש 6 והנאשם התנגש וגרם לפציעה של אזרח ושוטרת. השאלה מי יפצה את אותם אזרחים בשל פעילות המשטרה?

עוד בתעבורה:

על פי הודעת המשטרה לפני מספר שבועות, זוהה הרכב שנכנס לתחומי הארץ כשהוא נושא לוחיות זיהוי שאינן שייכות לו ולאחר שעבר בתל אביב הבחינה ניידת משטרה ברכב החשוד וכרזה לו לעצור, החשוד לא שעה לקריאה והמשיך בנסיעתו תוך שהוא חומק מחסימה שבוצעה ופגע באחד השוטרים שנפגע באורח קל. בתגובה ביצעו השוטרים ירי לעבר חלקו התחתון של הרכב, אך החשוד המשיך בבריחתו.

בהמשך אותר הרכב בנסיעה על כביש 6 לכיוון דרום והחל מרדף אחריו.

בשלב מסוים ביצעה המשטרה מחסום הרמטי של הכביש ומנעה מכלי רכב אזרחיים שכלל לא היו מודעים לכך שהם בסכנה לעבור את אותו מחסום וזאת במטרה לגרום לחשוד לעצור.

מטרה נייחת

אכן בסרטון הווידאו ניתן לראות את החשוד מגיע במהירות כשמאחוריו טור של מכוניות משטרה. הוא אף עבר מבלי לפגוע בכלי הרכב שנסעו על הכביש. כאשר הגיע לחסימה, הוא ניסה לעקוף אותה דרך השול הימיני אז התנגש ברכבים שחסמו את דרכו בהוראת המשטרה וגרם לפציעתה של שוטרת באורח בינוני ולפציעתו של אזרח באורח קל וכן נגרם נזק לאותם רכבים.

בשלב הזה, נעצר הרכב הנמלט והחשוד נעצר ע"י השוטרים והוגש נגדו כתב אישום בעבירות של חבלה חמורה, נהיגה ברכב מזויף ללא רישיון נהיגה ושהייה בלתי חוקית בארץ. אבל השאלה הקשה שנשאלת האם חיי האזרחים לא משחקים תפקיד לשוטרים שהם משתמשים בהם כמטרה נייחת לרכב שנמלט וזאת מבלי שהם אפילו לא מודעים בזמן אמת לסכנה שהמשטרה העמידה אותם?

צפו בתגובה של עו"ד נורית מעטוק – משפט פלילי ותעבורה:

לאתר נורית מעטוק – עורכת דין פלילי, תעבורה ומשפחה


עו"ד נורית מעטוק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות