הבטיח לחבריו השקעה מניבה אך מעולם לא השקיע את הכסף

27 חודשי מאסר נגזרו על מיכאל (מיקי) ג'רבי, שהורשע ב-6 אישומים כלפי משקיעים בשוק ההון. עוד נקבע כי הוא ישיב למתלוננים את כספם ויפצה אותם בנוסף
אייל חן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום בתל אביב, ירון גת, גזר 27 חודשי מאסר וקנס בסך 8,000 שקלים על מיכאל (מיקי) ג'רבי, שהורשע ב-6 אישומים, 3 מתוכם יחסו לנאשם עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, והשאר יחסו לו עבירה של קבלת דבר במרמה. ג'רבי הבטיח להשקיע את כספם של חבריו בשוק ההון ונעלם עם הכסף. השופט גת הורה לו לפצות את המתלוננים בהשבת כספם ועוד 8,000 שקלים לכל אחד.

עוד בנושא:

על פי כתב האישום, בו הורשע הנאשם, העבירות בוצעו בין השנים 2008-2013, חלקן לאחר שכבר החלה חקירה משטרתית של הנאשם, בעקבות תלונות שהוגשו נגדו על ידי חלק מהמתלוננים, לפיהן ג'רבי קיבל לידיו במרמה סכום כסף מצטבר של כ-433 אלף שקלים, מ-6 מתלוננים שונים, כולם ממעגל חבריו ומכריו, אשר העבירו לידיו סכומי כסף שונים על-מנת שישקיע אותם עבורם בשוק ההון, וחלף זאת הוא נטל אותם לכיסו. בהכרעת הדין נקבע כי הוכח שכספי המתלוננים הועברו במרמה לכיסו של הנאשם ולמעשה מעולם לא הושקעו על-ידו.

"לא בחל במצגי שווא"

כפי שנקבע בהכרעת הדין, כי כשם שהנאשם לא בחל במצגי שווא ובשקרים כדי לקבל לידיו כספים במרמה מידי המתלוננים, גם בהליך שהתנהל בבית המשפט, ציין השופט גת, הוא הציג גרסה שקרית ובלתי מהימנה, תוך הטחת רפש במתלוננים, שאת כספם הוא גזל. לג'רבי עבר פלילי קודם הרשעתו האחרונה היא משנת 2019 בגין עבירות של הסגת גבול והחזקת נכס חשוד כגנוב עוד עלה כי לג'רבי הרשעה קודמת נוספת משנת 2012, שבמסגרתה הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה וגניבת כרטיס חיוב.

השופט גת הדגיש בגזר הדין, כי על אף הרשעותיו האמורות של הנאשם, לא ניתן לומר כי לחובתו רובץ עבר פלילי מכביד ועשיר במיוחד. עוד יש לציין כי הנאשם לא ריצה עונש מאסר בפועל ממושך בעברו.

הכפיש את המתלוננים

"שיקול לחומרה שיש לשקול", כתב השופט בגזר הדין, "הוא העובדה כי במהלך המשפט, במסגרת חקירת המתלוננים ובמסגרת עדותו של הנאשם, הטיח הנאשם הטחות מכפישות וחסרות שחר במתלוננים, ובכך הוסיף על הנזק שכבר גרם להם. הנאשם אף לא בחל בהכפשה של צדדי ג' שלא היו חלק מהמשפט. ברי כי זכותו של הנאשם לעמוד על חפותו, ואין לזקוף לחובתו כלל את בחירתו לנהל הליך של שמיעת ראיות, ואולם הנאשם הלך צעד נוסף ובחר להכפיש ולהשמיץ את המתלוננים בצורה פוגענית, שלא הייתה מחויבת המציאות במסגרת מימוש זכותו לשמיעת ראיות בעניינו".

השופט גת הוסיף: "שיקול משמעותי נוסף לחומרה נעוץ בכך שהנאשם לא עשה מאמץ של ממש לתקן את נזקי עבירותיו, ולמעשה עד היום לא השיב למתלוננים, למעט למתלונן אחד, את הכספים שגזל מהם במרמה. גם בעניינו של אותו מתלונן הכספים הושבו רק לאחר שזה הגיש תביעה אזרחית כנגד הנאשם וכנגד הוריו ולאחר שהטיל צווים על דירת ההורים".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון גת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות