תוקן כתב האישום נגד ירין שרף לעבירת אינוס

ביהמ"ש נעתר לבקשת הפרקליטות והחמיר את סעיף העבירה המיוחס לשרף, שהואשם בבעילה בהסכמה של בת 13 במלונית קורונה. בהתאם הועבר הדיון בהליך למחוזי
רונן לוי |
ירין שרף, הנאשם באונס נערה בת 13 במלונית קורונה.

עכשיו זה רשמי: הלחץ הציבורי עבד ובית המשפט המחוזי החמיר את סעיף האישום של ירין שרף וקבע שהוא יואשם בסעיף אונס של הילדה בת ה-13 במלונית הקורונה של משרד הרווחה ביפו.

אולי יעניין אותך:

במהלך חודש מרץ הגישה הפרקליטות לבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום נגד ירין שרף בגין בעילה אסורה בהסכמה (2 עבירות), הטרדה מינית, איומים, תקיפה והספקת משקה משכר לקטין. לאחר דיון הקראת כתב האישום, אמרה אמה של הילדה, "אני מרגישה שאנסו את הבת שלי היום בפעם השנייה".

מחאה ציבורית בעקבות כתב האישום

כתב האישום המקל גרר תגובות קשות כאשר יו"ר נעמת, חגית פאר, אמר כי מדובר ב"כשל מערכתי חמור של המדינה. יחסי מין עם נערה שטרם מלאו לה 14 נחשבים בחוק אונס אפילו במקרים שהדבר נעשה בהסכמה. ילדה מותקפת מינית לאחר שהמדינה קבעה שתיכנס למלונית קורונה ללא הורים שאמורה להיות עבורה מקום בטוח. מהפרסומים השונים עולה תמיהה כיצד בחרו בפרקליטות לבחור בהאשמות בסעיפים קלים יותר- כאשר החוק קובע כי יחסי מין עם נערה שטרם מלאו לה 14 שנים, אפילו אם בהסכמתה, ייחשבו אונס. גם הסרטונים שפרסם ברשתות החברתיות לא מותירות מקום לספק לכאורה באשר לאופיו, יחסו לנשים וכוונותיו לגביהן".

המחאה הציבורית בעקבות כתב האישום שהוגש נגד ירין, מרץ 2021. צילום: פלאש 90

לפני למעלה מחודש, הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום בעניינו של ירין שרף, ולייחס לו עבירות של אינוס, ובהתאם להעביר את הדיון בעניינו לבית המשפט המחוזי. ההחלטה להחמרה בסעיף האישום, התקבלה בתום מספר דיונים בראשות ממלא-מקום פרקליט המדינה, בהם השתתפו הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז תל אביב.

הפרקליטות ביקשה לתקן את כתב האישום

לאחר שבמסגרת הדיונים שבו ונבחנו חומרי החקירה, אף בוצעו מספר השלמות חקירה, ונותחו החלופות המשפטיות, העובדתיות והנורמטיביות.

בסופו של דבר ממלא-מקום פרקליט המדינה החליט לבקש ולתקן את כתב האישום זאת על אף הקשיים והמורכבות בפרשה זו, עולה כי יש בתיק סיכוי סביר להרשעה בעבירת אינוס, וכי בנסיבות העניין מוצדק לבקש לתקן את כתב האישום. "חובתה של התביעה לשוב ולהעריך את תמונת המצב הראייתית בכל שלב, כפי שנעשה גם במקרה זה, כאשר הוחלט לפנות לבית המשפט ולבקש לתקן את כתב האישום", נכתב על ידי הפרקליטות בזמנו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות