הוחמר עונשו של המורה שהורשע בעבירות מין בתלמידיו

שופטי המחוזי מרכז קיבלו את ערעור הפרקליטות והחמירו את עונשו של שניאור לנדאו כך שהוא ירצה שנת מאסר במקום עבודות השירות שנגזרו אליו בביהמ"ש השלום
נעמה כהן |
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז, בראשות השופט אברהם טל, קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשו של המורה שניאור לנדאו שהורשע בריבוי עבירות של מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 14 ל-12 חודשי מאסר בפועל. שאר רכיבי גזר הדין נותרו על כנם.

עוד בפלילים:

לנדאו הורשע בעבירות אלו לאחר שביצע אותן בפני 17 קטינים בני 6-9 שהיו תלמידיו בבית ספר יסודי בפתח תקוה. בימ"ש השלום בפתח תקווה, גזר עליו 7 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פיצוי בסך 17,000 שקלים ל- 17 נפגעי העבירה וצו מבחן למשך 18 חודשים.

משחק עם הילדים

בהודעת הערעור נכתב כי המשיב הורשע בעבירות לאחר שהודה בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים לאחר הליך גישור. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש. על פי כתב האישום המתוקן, בין החודשים ינואר ליוני 2019 שימש המשיב כמורה לרובוטיקה ולימד כיתות א', ג' וד' בבית ספר יסודי בפתח תקווה. במהלך התקופה, במספר מקרים, נהג המשיב לנעול את דלת הכיתה ולשחק עם התלמידים משחק כאשר המשיב היה מרכיב מספר תלמידים על גבו כשהוא רכון על ברכיו.

בשלב מסוים, כך נטען, נפל המשיב ארצה, הסתובב על גבו והתלמידים היו מנסים להישאר ישובים עליו. במצב זה, כאשר המשיב שכוב על גבו ומספר תלמידים יושבים על בטנו, נהג לבצע בתלמידים מעשים מגונים. בהמשך, עודד המשיב את התלמידים להרים חלקית את חולצתו ולגעת בו, וכן אפשר להם לחלוץ את גרביו ונעליו. בנוסף, במהלך חודש יוני 2019, בכיתה המונה כ-25 תלמידים, הציע המשיב לתלמידים לשחק את המשחק. המשיב נעל את הדלת, התלמידים הורידו למשיב נעליים וגרביים, ובהמשך הורידו לו את בגדיו, עד אשר ביצע מעשה מגונה. בשלב זה, קם המשיב והפסיק את המשחק.

"ניצל את תמימות הילדים"

"המערערת תטען", כך נכתב בהודעת הערעור, "שעונשו של המשיב סוטה לקולא באופן מהותי ממדיניות הענישה הנוהגת בנסיבות ביצוע העבירה בה הורשע המשיב, אינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעת היחיד והרבים… לדעת המערערת, אין בעונש שהושת כדי להלום את חומרת המעשים והיקף העבירות. כמו כן, אין בו כדי לענות על… מידת הפגיעה בהם (בקטינים), נסיבות ביצוע העבירה, פערי הגילאים המשמעותיים בין המשיב לקטינים, מעמדו של המשיב ביחס אליהם, ריבוי הקטינים וניצול אמונם, תמימותם והנגישות הקלה אליהם.

הפרקליטות מגיבה

מהפרקליטות נמסר בתגובה לפסק הדין: "הנאשם ניצל את יחסי האמון שנתנו בו הורי התלמידים מעצם תפקידו כמורה בבית ספר יסודי על מנת לבצע עבירות מין בקטינים. בפסק דינו ביהמ"ש קיבל את עמדתנו, החמיר את העונש שנגזר על הנאשם, והעביר מסר חד משמעי לפיו ככלל, מורה שמבצע עבירות מין בתלמידיו, דינו אחד- להישלח למאסר מאחורי סורג ובריח. זוהי הפעם השנייה בעת האחרונה, בה ביהמ"ש מקבל ערעור שהוגש על ידנו נוכח קולת העונש שהוטל על מורה שביצע עבירות מין בתלמידה שלו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות